Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Lynx

Medlem
Någon som testat Sofitel NYC - verkar vara prisvärt och relativt stora rum, minst 32 m2? Har bokning där nästa vecka, hoppas det blir bra.
 
Hilton Manhattan East har rätt hyfsat förköpspris just nu, och med ok gratis frukost för Diamonds (bacon/korv och äggröra etc.)
Det är ett ok hotel, med Grand Central runt hörnet. Ingen vidare bar dock, men det finns det ju rätt mycket i närheten...
 
Hej!

Jag och flickvännen slog till på SAS F&F till New York i höst,
30sep-4okt (4 nätter) och nu letas såklart Hiltonhotell som HHD.

Budget Max 280USD /natten

Prio:
1: Läge/fräscht
2:Frukost som HHD
3: Pris

Lounge oviktigt, pool trevligt!

HGI Times sq kostar 220usd/natten
Hilton Fashion district går på 280usd/natten


Några tips/förslag?
Hilton Fashion District är helt okey men service jag fick va väldigt bra. Dock att säga skulle jag nog inte boka hotellet för en längre stay än 2 nätter då de är små rum och ett väldigt enkelt hotell.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

agehall

Medlem

Johanna

Medlem
Det var någon som postade en bild från ett Hilton i Posta din utsikt där det fanns pool. Han verkade nöjd med hotellet men kommer inte ihåg namnet. Scrolla i tråden
 

Maja

Medlem
Väcker liv i min egen tråd då jag ska tillbaka till NY den 12-18/2.

Är det någon som har bott på The Renwick Hotel New York City, Curio Collection by Hilton?

Hur är frukosten? Uppgradering som HHD?

Har en bokning på HGI South Central Park där jag bodde förra året och var nöjd med den vistelsen. Har dock inte sett The Renwick tidigare, men kanske bara är jag som har missat det?
 

Senator

Moderator
Väcker liv i min egen tråd då jag ska tillbaka till NY den 12-18/2.

Är det någon som har bott på The Renwick Hotel New York City, Curio Collection by Hilton?

Hur är frukosten? Uppgradering som HHD?

Har en bokning på HGI South Central Park där jag bodde förra året och var nöjd med den vistelsen. Har dock inte sett The Renwick tidigare, men kanske bara är jag som har missat det?

Ganska nytt inom Hiltongruppen. Jag har bara bott på Curio i Miami något som var riktigt bra. Full frukost och uppgraderat. Jag skall bo på Curio Juniper i Cupertino nästa vecka, och har bokat The Renwick en natt som ett test onsdag kväll..
 

Maja

Medlem
Ganska nytt inom Hiltongruppen. Jag har bara bott på Curio i Miami något som var riktigt bra. Full frukost och uppgraderat. Jag skall bo på Curio Juniper i Cupertino nästa vecka, och har bokat The Renwick en natt som ett test onsdag kväll..
Nu på onsdag? Då inväntar jag din rapport och ser vad du tycker. Har också förstått att det är ett nyförvärv och har inte sett så mycket omdömen om det utifrån aspekten HHD-perks etc.
 

Senator

Moderator
Nu på onsdag? Då inväntar jag din rapport och ser vad du tycker. Har också förstått att det är ett nyförvärv och har inte sett så mycket omdömen om det utifrån aspekten HHD-perks etc.

Sorry, inte nu denna vecka men den 11:e januari. Inte redo att lämna Hawaii på en vecka

Eftersom jag sällan väljer pre-paid så bokar jag alltid när jag ser det jag vill ha så ändrar jag senare
 
Toppen