Senaste nytt

Vilket hotell ger bäst value i London (5 nätter)

Agö

Medlem
The May Fair tycker jag var riktigt bra och även Park Plaza West Minister och Plaza on the River...
Men visst vi kanske tycker olika :)
Även hört mycket bra om Radisson Blu Edwardian Hampshire Hotel.
May Fair tyckte jag var på nivå med Radisson Blu i Malmö, haha. Senast hade jag en märklig juniorsvit där. Problemet är nog som vanligt att beläggningsgraden året runt är så hög att det i princip handlar om att stänga helt för att kunna renovera. Och det är förstås ett svårt beslut.
 

mha321

Medlem
The May Fair tycker jag var riktigt bra och även Park Plaza West Minister och Plaza on the River...
Men visst vi kanske tycker olika :)
Även hört mycket bra om Radisson Blu Edwardian Hampshire Hotel.
Jag har också varit nöjd alla gånger på Park Plaza, dock mest Victoria. Däremot har det varit lite so-so med de olika Edwardian jag bott på -- inkl Hampshire. Ibland bra, ibland rätt dåligt, överlag ojämnt.
 

simeo

Medlem
Om man skulle vara lagd åt Accor hållet så tycker jag att Novotel Canary Wharf har varit en glad överraskning. Nytt och fräscht till rimligt pris, och en helt egen stil.
 
Om du har råd, prova Shangri-La i The Shard!

Hade nöjet vara där med min 7-åriga son i våras. Vi kom utsvultna och jag frågade om de hade något litet snack till sonen. "Certainly sir, we have caviar, lobster and clams , what would master prefer" (med betoning på maaaster)

Stekigt haha! (Vi gick till en pub o tog en burgare istället...
 

sk-sthlm

Medlem
Det beror ju lite på var i London du ska vara - att behöva åka alltför långt är inte så kul. Mina favoriter av dem jag provat de senaste åren (jag kan ha glömt något...)

Hilton:
Bra:
Hilton Tower Bridge - relativt nytt och fräscht, trevlig lounge, OK läge i trevligt område
Hilton Waldorf - klassiskt och trevligt, äldre stil, men lite slitna rum ibland, OK lounge, bra läge
Conrad - mkt trevlig personal, nytt och trevligt - loungen är kanon. Lite sämre läge, men beror ju på var man ska vara...
The Trafalgar - trevligt, nytt och fint, bra läge
Hilton Paddington i Tower Rooms bara (de vanliga rummen är hemska)
Hilton Wembley - ganska nytt och fint hotell, men bara bra om man ska vara i närheten av Wembley...

OK:

DoubleTree Westminster (tror jag det heter) - fina rum, men lite trist läge
DoubleTree Marble Arch - inget att skriva hem om, men funkar
DobuleTree Islington - fungerar, ligger lite off
Hilgon Metropol, om man får ett nyrenoverat rum
DoubleTree Towern - helt OK, men inget särskilt
Hilton Kensington - lite off vanligtvis
Hilton Euston - väl lyhört för min smak, men beror lite på vilket rum man får
Hilton Heathrow Terminal 4 - gångavstånd från Terminal 4, ok hotell som är fint och rent. Men när ska man till terminal 4...?
Inget vidare:
Hilton Paddington i vanliga rum (inte de nya rummen i deras tower - en tidsresa till 1974 som inte ger mersmak)
Hilton Heathrow Terminal 5 - ligger väldigt off från flygplatsen, undvik!
DoubleTree West End - ett turisthotell som jag gärna unviker

SPG
Bra:
The Westbury Luxury collection - lite långt från tunnelbana, men trevligt i gammal traditionell stil
Great Northern Hotel - mycket trevligt hotell - väl små rum ibland
Town Hall Hotel & Apts. - ligger lite sämre till, men stora härliga sviter med kök i gammal trevlig byggnad. Inte så långt från Liverpool st
OK
W London - jag är inte något större fan av W, men om man gillar att leta efter kreditkortet i en mörk lobby med housemusik pumpande från högtalarna så har man kommit rätt. The W experience helt enkelt...bra läge dock!
Aloft Excel - inga överaskningar, men bra för Excel och London City Airport

Club Carlson
Mycket beroende på vilket rum man får (de jag har varit på har väldigt varierande standard, t ex Portman Square, Sherlock Holmes. Ibland får man jättetrevliga rum, ibland ett rum som påminner om ett ombyggt linneförråd). De jag tycker har jämnare standard är Park Plaza Westminster Bridge och Park Plaza City Hall.
 

Brandten

Medlem
Blev nyrenoverade och RIKTIGT fräscha Park Plaza London Waterloo.
441723e718b876e3b24d257fe2505200.jpg
79e915faf4c1cddc9ed812fc75a9549a.jpg
cd2104d3d4ffa8d3353c4795ae9a2bb9.jpg
e76d9acf319c455b1c733a254d20a8df.jpg
3232b6a581e57d5e21d3d3f86d31d785.jpg
515973851a7c6d5c9735e3780a521053.jpg
e6870037752b59f16d67cd458bfe7b06.jpg
752040cda82f9fe80a1258dc45683dcf.jpg
 
Toppen