Senaste nytt

Vilket hotell ger bäst value i London (5 nätter)

Brandten

Medlem
Ska eventuellt till London i slutet av oktober/början av november och behöver då vara där 5 nätter.
Har ju oftast bott på Radisson och tycker det är bra intjäning till programmet men frågan är om det är värt att ta 5 nätter på någon annan kedja för att uppnå någon status där eller om det finns några "dolda" kampanjer hos tex Hilton?

Är SPG Gold, CCG och Accor Platinum.

Är på resande fot så informationen kanske är lite knapphändig men drar igång frågan iallafall. Tack :)
 

jerixon

Medlem
Det är ju dubbla poäng på Hilton just nu, men du lär knappast komma upp i någon högre status, dock lär det ju bli lite points som du kan använda :)
 

Moco

Medlem
Kedjehotellen är ju oftast riktigt dåliga/slitna i London. Finns få ”bra” hotell. Överlag skulle jag rekommendera Starwood av de kedjor du nu listar. Hiltons portfölj i London består till stor del av sunkhotell.
 

jerixon

Medlem
Finns flera hotell både inom Hilton och Club Carlson som är bra i London tycker jag :)
Däremot utanför kedjorna har jag upplevt mkt. sunkhotell!

Kedjehotellen är ju oftast riktigt dåliga/slitna i London. Finns få ”bra” hotell. Överlag skulle jag rekommendera Starwood av de kedjor du nu listar. Hiltons portfölj i London består till stor del av sunkhotell.
 

Agö

Medlem
Finns flera hotell både inom Hilton och Club Carlson som är bra i London tycker jag :)
Däremot utanför kedjorna har jag upplevt mkt. sunkhotell!
Hmm. Vilket inom Club Carlson är bra? Tycker till och med att deras trumfkort, The May Fair, är dåligt. Har nog testat ett tiotal.
 

Fredrik

Medlem
London känns generellt hopplöst men har man inga betänkligheter mot att gå ner i nivån på kedjorna finns det några nyare hotell som är ok. Har testat Hampton Waterloo och Park Plaza Waterloo som jag båda tycker har varit bra(med tanke på respektive varumärke).
 

Moco

Medlem
Finns flera hotell både inom Hilton och Club Carlson som är bra i London tycker jag :)
Däremot utanför kedjorna har jag upplevt mkt. sunkhotell!

Hotellutbudet är, i min mening, ovärdigt en stad som London. Överlag, allt inräknat, så är det riktigt slitet på de flesta ställen. Den ständiga tillströmningen sänker intresset för att hålla bra standard. Visst finns undantag, men Hilton-hotellen är för det mesta riktig slitna i London.

London känns generellt hopplöst men har man inga betänkligheter mot att gå ner i nivån på kedjorna finns det några nyare hotell som är ok. Har testat Hampton Waterloo och Park Plaza Waterloo som jag båda tycker har varit bra(med tanke på respektive varumärke).

Sant, Hampton Waterloo är ett undantag som är, om än väldigt enkelt (och tråkig frukost), i hyfsat bra skick.
 

kristerj

Medlem
Jag tycker Park Plazas hotell är helt OK. Har bott på Westminister Brigde, County Hall och Victoria. Samtliga gånger har jag blivit uppgraderad som CCG.
 

Senator

Moderator
Jag kan hålla med att många Hiltonhotell lämnar en del att önska i London. Några som jag tycker är rätt bra är:
Bankside
Tower Bridge
Park Lane

Konferens på Metropole denna veckan, ingen höjdare med dom tar alltid bra hand om mig ;)
 
Toppen