Vilket hotel i Hilton Group ska man satsa på för en lugn och mysig weekend i Södra Florida?

Diskussion i 'Hilton Worldwide & HHonors' startad av Foffer, 31 Januari 2016.

1. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och min bättre hälft ska ta en kortis till Florida senare i år och undrar om det är någon som sitter på bra tips/info om vilket hotel som skulle passa för tre nätter med prio på närhet fin omgivning och till god mat. Hotellet får gärna ligga nära vatten

Vi landar på MIA men behöver inte vara just i Miami om det finns bättre platser att spendera tiden på

Jag är HH Diamond så om det finns ett track record av uppgraderingar och andra perks på aktuellt hotell så tas det gärna emot :)

2. Miami Bentley alla dagar i veckan

MarSecLtd gillar detta.
  3. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Allright, lust att berätta varför? :)

4. VonMögen

VonMögen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Senator har du erfarenhet av Hilton Miami Downtown?

5. Ja det har jag. Tyvärr inte bästa Hilton i världen... Ganska slitit och tråkigt. Conrad Miami är bra dock!

Förlåt, lite snabb i går. Det finns ett antal skäl till detta:
    1. Rummen: minsta rummen är väl från 40 kvm och upp. Som HHD har jag som oftast hamnat i en Suite, och som oftast med balkong. Även när det är som dyrast (när jag använder poäng) som t.ex. nyår har jag nästan alltid fått en Suite:
    Miami Beach Hotel Rooms | Suites | Hilton Bentley Miami/South Beach
    Presidential Suite är den enda jag inte har haft

2. Frukosten: jag älskar frukost och det som inngår som HHD är Full American som är väldigt bra

3. Beach Club: access till Beach Club med härliga sängar, vatten, och ett glas Prosecco varje dag. Kostar oftast $20 per dag i resort fee. Använder du poäng är det gratis, och senast jag betalde med cash för rummen så tog dom bort detta.

4. Service: de små incidenter jag har haft har fixats snabbt och utan tjafs. Oftast kommer det en flaska vin eller skumpa på rummet

5. Läget: du kan välja att sugas in i South Beachs kvällsliv, eller hänga på hotellet. Prime 112 ligger som granne.

Som "Hilton brand" är nog detta min etta i USA.

Steve, flmartin, palmen och 3 andra gillar detta.
  6. Och nu lite bilder från telefonen:

flmartin och Foffer gillar detta.
  7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ImageUploadedByTapatalk1454267274.873320.jpg
    Och Det finns sämre ställen än SoBe

VonMögen, Foffer, FF#1 och 1 annan gillar detta.
  8. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Strålande, det var precis insights som dessa jag var ute efter. Stort tack!!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!