Senaste nytt

Vilket Hilton i Washington föredrar ni?

Johanna

Medlem
Det var baserat på attdet var nära till tunnelbanan och att resan inte skulle ta en halv evighet till de saker vi önskar besöka samt att jag fick ett riktigt bra pris runt $80+tax/natt som gjorde att det seglade upp som ett alternativ.

Har även en bokning på Capital Hilton för tillfället alt. Washington Hilton beroende på vilket datum vi åker.
Det jag bodde på hette Hilton Garden Inn Washington/Georgetown. Inte ett av de flashiga Hilton men det var frulle man beställde från meny, gillade det. En utomhuspool på taket men bara öppet säsongsvis. Men om du vill bo lyxigt är inte det ett alternativ. Mattan hade ett mönster man blev hög på så det blev billigt på det viset med
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Maja

Medlem
Det jag bodde på hette Hilton Garden Inn Washington/Georgetown. Inte ett av de flashiga Hilton men det var frulle man beställde från meny, gillade det. En utomhuspool på taket men bara öppet säsongsvis. Men om du vill bo lyxigt är inte det ett alternativ. Mattan hade ett mönster man blev hög på så det blev billigt på det viset med
Ditt hotell är utsålt våra aktuella datum. HGI-konceptet gillar vi annars och har bott på det på flera olika ställen. Känner igen det där med mattan! ;)
 

Maja

Medlem
Dammar av tråden igen då det börjar närma sig avresedag för vår räkning.

Har en bokning på Washington Hilton för tillfället men recensionerna är inte så spännande. Samma sak för Capital Hilton som blir ca $60 dyrare för våra tre nätter så ingen jätteskillnad. Bättre läge, men riktigt svidande recensioner om man ska förlita sig på Tripadvisor.

Någon som bott på något av nämnda hotell nyligen som kan ge lite input på hur statusen är? Är HHD.
 

jerixon

Medlem
Bodde på Capitol i Feb.
Riktigt bra hotell med bra upgrade till enormt rum :)
Loungen bra med käk som jag kunde äta mig mätt på och trevlig bar.
Läget är kanon och man kan gå överallt i staden.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

fcx

Medlem
Dammar av tråden igen då det börjar närma sig avresedag för vår räkning.

Har en bokning på Washington Hilton för tillfället men recensionerna är inte så spännande. Samma sak för Capital Hilton som blir ca $60 dyrare för våra tre nätter så ingen jätteskillnad. Bättre läge, men riktigt svidande recensioner om man ska förlita sig på Tripadvisor.

Någon som bott på något av nämnda hotell nyligen som kan ge lite input på hur statusen är? Är HHD.

Jag har bott på båda och tycker att de är helt OK.

Washington är lite modernare, men mindre rum. Ligger lite off om man ska ta sig någonstans. Mer av ett konferenshotell tycker jag.

Capitol har en lite mer daterad inredning, men rätt stora rum. Bra läge.

Loungen är typisk USA-standard.

Jag hade lagt till 20 USD per natt, det sparar man in på taxiresor tack vara läget om man ska vara centralt.
 

Gus

Medlem
Någon som har bott på The Madison Washington DC, a Hilton Hotel? Jag tycker det har mycket bra pris, 115 USD / natt (inkl. skatter). Det ser fint ut på bilderna men har inte fått så bra recensioner. 1 februari öppnar deras lounge, passar perfekt för mig. Har bokat det på semi-flex rate.

Någon som vet om det brukar vara Hilton USA rea ibland?
 
Toppen