Senaste nytt

Vilket Hilton i Washington föredrar ni?

Senator

Moderator
Jag har nästan alltid bott på Capital Hilton, ligger väldigt bra till ett stenkast från Vita Huset. Där har jag sällan betalat mer än $100-125 per natt. Hotellet är "ok" inget anmärkningsvärt med det är just läget som talar för det.

Gällande rum, är "roll-away" en möjlighet? I så fall är många av rummen rätt stora så det är bra med plats.

Sedan har du "Hinkley" eller Washington Hilton som ligger lite längre borta. Du kan läsa mer om varför det benämns som "Hinkley" här:
Attempted assassination of Ronald Reagan - Wikipedia

Samma sak, bra rum som ger möjlighet till "roll-away". Priserna ofta under $100 per natt, särskilt på helgerna.

@sembl talade varmt för ett Hilton Garden Inn tror jag, vet inte vilket.
 

Maja

Medlem
@Nilann Såg att ni var väldigt nöjda med det hotellet. Ska hålla ögonen öppna och se hur prisutvecklingen blir framöver. Just nu ligger det näramre $300+tax/natt, men kan ju hända väldigt mycket så det är så lång tid kvar.

@Senator En "roll-away" kan vara ett alternativ så klart! :)

Capital Hilton ligger just nu på $726+tax :D
Washington Hilton $429+tax

Har insett att det är en helg vi ska vara i DC så har planerat in Midsommarhelgen för tillfället, d.v.s. fredag 22/6-måndag 25/6.

Men rent krasst så bör priserna sjunka rätt drastiskt för en helg i juni?

Bör tiden räcka annars för ett första besök i staden som familj? Tänkte pricka in Vita Huset, Lincoln Memorial och allt där runtomkring och så hittade jag ett häftigt museum, International Spy Museum som verkar vara värt ett besök. Smithsonian National Air and Space Museum står också på listan samt Georgetown. Vad bör vi se? Vad har jag missat?
 
När jag bodde i DC brukade jag alltid ta en morgonlöprunda på Zoo. De öppnar väldigt tidigt och är du där runt sju är det nästan inga andra där. Lugnt och skönt. Kanske kul för ett barn också. Som allt annat med Smithsonian är det ju gratis också.
 

Lipstick

Medlem
Hilton Capital, nära till Vita Huset och andra sevärdheter. Vilken morgonpromenad dit och Lincoln Memorial etc!
 

Johanna

Medlem
Jag bodde sist på det som jag tror heter Georgetown eller säger att det ligger i Georgetown. Det gör det inte men lätt gångavstånd dit. Jag gillar den delen av DC. Så mycket beror på vilken del man vill bo i.
 

Johanna

Medlem
@Johanna Menar du Hilton Garden Inn Washington DC/Georgetown Area?

Jag vet inte vilken del vi vill bo i då jag tidigare bara besökt staden under en dag och då bodde vi utanför och tog bilen in för att se Vita Huset, National Mall etc.
Det är en stad som är lätt att ta sig runt i. Bra kollektivtrafik men också inte så stor så det går att gå. Jag gillar kring Georgetown för jag tycker det är ett trevligt område men många restauranger och shopping i små butiker. Men det går ju att ta sig dit oavsett var man bor. Många här verkar gilla kring Capitol Hills. Ett trevligt område det med.
 

sembl

Medlem
Hilton arlington är inget jag skulle välja, men tuben är hyffsat nära. Det området är väldigt dött och maralternativen är väl pf changs och buffalo wild wings. Båda dåliga. Har bott på det hotellet när jag haft flyg från dca som blivit inställda.
 

Maja

Medlem
Hilton arlington är inget jag skulle välja, men tuben är hyffsat nära. Det området är väldigt dött och maralternativen är väl pf changs och buffalo wild wings. Båda dåliga. Har bott på det hotellet när jag haft flyg från dca som blivit inställda.
Det var baserat på attdet var nära till tunnelbanan och att resan inte skulle ta en halv evighet till de saker vi önskar besöka samt att jag fick ett riktigt bra pris runt $80+tax/natt som gjorde att det seglade upp som ett alternativ.

Har även en bokning på Capital Hilton för tillfället alt. Washington Hilton beroende på vilket datum vi åker.
 
Toppen