Vilket Hilton i Washington föredrar ni?

Diskussion i 'Hilton Worldwide & HHonors' startad av Steve, 27 April 2016.

1. Steve

Steve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag planerar inför en jobbresa i höst till Washington och vill gärna ha tips på vilket av Hiltonhotellen jag ska välja. Jag vill gärna bo så centralt som möjligt. (Nära Walter E. Washington Convention Center) Det får gärna vara lounge på hotellet.

Capitol Hilton ligger närmast rent geografiskt men finns det anledning att hellre bo på Hilton Washington?

2. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kikat lite Washington också för en långhelg.
    Bäst pris på Hilton i Arlington...
    Någon som bott där?
    Sökte efter recension men hittade inget.

3. Nilann

Nilann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bodde på Embassy Suites Convention Center förra året. Läget var mycket bra, precis vid Convention Center, med gångavstånd till det mesta. Trevliga lägenheter, om än lite enkla, lagad frukost och Evening reception med fria drinkar (inte superkvalitet). Vid nästa resa till Washington DC kommer jag absolut att boka detta hotell igen. Vi trivdes!

Steve gillar detta.
  4. Jag skulle sagt Capitol Hilton, men loungen har blivit så himla dålig. "Hinkley Hilton" den andra uppe vid Du Pont Circle är helt ok (det var där Hinkley försökte skjuta Reagan).

Om du inte förväntar dig en superfrukost i loungen skulle jag ta Capitol. Läget är suveränt och rummen stora och rätt så bra. Men om du har stora förväntningar gällande frukost lär du bli besviken

GOTATH, jerixon, Steve och 1 annan gillar detta.
  5. JimLov

JimLov Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bokat Capitol nästa helg så det var bra info. Tack.

Steve gillar detta.
  6. Moco

Moco Medlem

Capitol's läge är väl i princip oslagbart. Har man inga högre förväntningar på hotellet så är det ett bra val. Precis som @Senator säger är loungen inget att hänga i julgranen, men är man inte HHD så är det ju inget att gråta över. Finns en annan restaurang på hotellet, plus andra alternativ i närområdet.

Steve gillar detta.
  7. Steve

Steve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för input @Senator. Så Capitol ska väljas om läget får avgöra men loungen talar till fördel för "Hinkley Hilton". Är loungen på samma nivå som Hilton San Francisco Financial District är jag nöjd.

8. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Capitol är slutsålt de datumet jag vill åka tyvärr...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!