Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Senator

Moderator
@agehall har rätt att Fashion District har blivit en favorit mycket på grund av läget, takbaren, de anställda och frukosten. Men har du många, stora resväskor är det inte stället att vara på :)

Jag gillar faktisk Waldorf väldigt mycket. Har inte bott där på ett tag, men lite beroende av pris, resesällskap och vad jag skall göra men jag bor gärna där. Jag har en lokal överenskommelse med Diamond/Tower Reception gällande frukost ;)
 

Maja

Medlem
Tack för alla tips!

@agehall Kollar lite närmare på dina tips. Att rummen är små på Manhattan vet jag till fullo efter närmare 10 besök. Senast bodde jag på Residence Inn New York Manhattan/Central park och det var inget gigantiskt rum direkt, men fullt fungerande.

@pljung Du har ett flertal t-banestationer inom några gators radie så det är helt ok. Kyl och micro låter som ett bra komplement. Inte alltid jag har lust att äta ute själv på kvällen och tar ofta med mig någonting hem då.

@Senator Endast en resväska och ett handbagage är det som gäller, men vill inte gärna känna att jag inte kan öppna dörren utan att kliva över sängen för att komma in etc. Fick dock inte uppfattningen om att det var fullt så trångt. Lär inte ha samma tur hos Waldorf ang. frukosten plus att jag är ju "bara" guld dessutom. ;)

@RickardG Sorry, inte denna gången. Lite "out of budget" samt hade gärna utnyttjat min status hos Hilton.
 

Maja

Medlem
Hur är det med gratis frukost på Hilton Garden Inn? Vad jag kan läsa mig till så bör det ingå, men blev osäker när jag inte såg något om det på hotellets egen sida.
 

agehall

Medlem
Ja, det är den länk jag brukar använda för att boka. Sök även efter AAA-rates - ibland är de billigare än MVP!
 

ulagun

Medlem
Doubbletree vid Times Square är min favorit, de gånger priset är någorlunda. Flukturerar väldigt från gång till gång.
Anledning det är mitt i smeten och består av studios med litet pentry inkl. Micro kyl m.m. Trots det väldigt tyst och lugnt.
Väldigt trevligt bemötande ett x-tra plus.
Som Gold ingår frukost. Har blivit uppgraderad någon gång till större lägenhet på högsta våningarna.
Häpnadsväckande utsikt åt alla håll.

Har även bott på Hilton Garden West 35, klart prisvärt.
Undvik däremot Hilton New York. Slitna rum om du någonsin kommer dit utan får spendera större del av dygnet väntandes på en av de få hissarna.
Gästerna verkar mest bestå av ilitterata lågpriskonferensdeltagare från midwest. Aldrig sett att det släpats så många pizzakartonger till hotellrummen :eek:
 

Maja

Medlem
Doubbletree vid Times Square är min favorit, de gånger priset är någorlunda. Flukturerar väldigt från gång till gång.
Anledning det är mitt i smeten och består av studios med litet pentry inkl. Micro kyl m.m. Trots det väldigt tyst och lugnt.
Väldigt trevligt bemötande ett x-tra plus.
Som Gold ingår frukost. Har blivit uppgraderad någon gång till större lägenhet på högsta våningarna.
Häpnadsväckande utsikt åt alla håll.

Har även bott på Hilton Garden West 35, klart prisvärt.
Undvik däremot Hilton New York. Slitna rum om du någonsin kommer dit utan får spendera större del av dygnet väntandes på en av de få hissarna.
Gästerna verkar mest bestå av ilitterata lågpriskonferensdeltagare från midwest. Aldrig sett att det släpats så många pizzakartonger till hotellrummen :eek:
Ska hålla koll på DT Times Square isf. Området som sådant är dock ingen favorit.

Bra att känna till om Hilton New York. Har fått den uppfattningen också efter att ha läst omdömen på Tripadvisor, men bra med en personlig bekräftelse här. :)
 
Toppen