Senaste nytt

Vilket Hilton (el annat hotell), the Walk, Dubai

GillBates

Medlem
Vi är 3 vuxna och 2 barn (10,12) som gärna vill bo med beach access. Har läst på lite i olika trådar men blir ändå inte riktigt klok. Har inte lust att lägga mer än 4000 (max 5000kr) per natt. Men då vill jag har frulle och helst även lounge-tillgång (inte uteslutet att jag lyckas få Hilton Gold innan). Kan tänka mig att bo i apartment, men vill inte tulla på hotell-känslan och bekvämligheter (vill som sagt ha frukost men även lounge, gym osv).
Vad skulle du säga att en lounge är "värd" (om man nu behöver boka ett rum som ger tillgång) . Jag tänker främst på värdet av frukost och givetvis drinkar med tilltugg.
Känner inte till Dubai alls (mer än vad jag läst mig till) så jag har inga preferenser. Vill dock inte att det skall vara dött utanför hotellet utan jag vill gärna att det på nära avstånd finns lite restauranger och shopping.
 

Flying P

Medlem
Väljer mellan tre hotell i Dubai för en långweekend i oktober med sambo och dotter (nästan tre år vid resetillfället). Någon som ge ledande tips? Är HHG (status challenge via KLM)
Har fått för mig att man som turist med sol och bad och relax/slappa ska bo i detta område, eller?

Waldorf Astoria Dubai Palm Jumeirah
Hilton Dubai Jumeirah Resort
Hilton Dubai The Walk

Söker givetvis barnvänligt boende.

PS.
Ingår frukost alltid som HHG?
 

Magnus_K

Medlem
Väljer mellan tre hotell i Dubai för en långweekend i oktober med sambo och dotter (nästan tre år vid resetillfället). Någon som ge ledande tips? Är HHG (status challenge via KLM)
Har fått för mig att man som turist med sol och bad och relax/slappa ska bo i detta område, eller?

Waldorf Astoria Dubai Palm Jumeirah
Hilton Dubai Jumeirah Resort
Hilton Dubai The Walk

Söker givetvis barnvänligt boende.

PS.
Ingår frukost alltid som HHG?

Waldorf är bäst och trevligast av dom 3.
Ligger på Palmen ganska långt ut.
Taxi till o från hotellet alltid.
 

Magnus_K

Medlem
Är Waldorf barnvänligt? Hur fungerar det med bilstolar i Dubai? Har hotellen det? Antar att taxi inte har det.
Det är barnvänligt och finns en bra strand.
Bilstolar finns inte i taxi, inte vad jag sett eller fått när vi åkt med barn.
Eventuellt kanske du kan få det om du väljer Uber, hotelltaxin eller liknande.
 

Flying P

Medlem
Det är barnvänligt och finns en bra strand.
Bilstolar finns inte i taxi, inte vad jag sett eller fått när vi åkt med barn.
Eventuellt kanske du kan få det om du väljer Uber, hotelltaxin eller liknande.
Hade ni loungeaccess? Är det värt att betala extra för rum med access till lounge? Kan man äta en OK middag där eller är det bara snacks som erbjuds?
Hur är det med ställen för lunch/middag på/nära Waldorf? Man känns ganska isolerad där ute.
 
Toppen