Senaste nytt

Vilket flygplan kommer jag att flyga med och vilka andra rutter har planet på avresedatumet?

Jag undrar om det går att ta reda på vilket flygplan (alltså registreringsnumret, inte om det är en Boeing 737 eller Airbus A320) som är planerat (jag vet att det kan ändras när som helst pga oförutsedda incidenter) att trafikera en viss rutt och vilka andra rutter planet har samma dag? I mitt fall handlar det om Norwegian flyg D83608 den 26 januari 2018, dvs inom ett dygn.
 

AABack2ARN

Medlem
Tittar man på fr24 för de senaste två flygningarna med D8 3608 (19JAN och 22JAN) så följer de dagarna samma mönster med ett j*a massa studsande mellan Stockholm och Köpenhamn innan det studsar vidare till Dublin.

D8 3194/3195/3196/1397/3198/3199 och sedan blir det 3608 till Dublin

Så upprepas mönstret i morgon är det flygplanet som avgår från Köpenhamn 07:00 som du kommer flyga med. Men jag skulle inte sätta några pengar på att det verkligen blir så... Men OM det blir så vet du var du läste det först ;)
 
VIsst har det blivit sämre med uppdateringarna på flightradar24 om vilket specifikt aircraft som kommer att göra en flygning? Oftast uppdateras det nu typ samma stund som planet lyfter, och ibland även inte då heller? Någon annanstans som jag kan få den infon?
 

Syversen

Medlem
VIsst har det blivit sämre med uppdateringarna på flightradar24 om vilket specifikt aircraft som kommer att göra en flygning? Oftast uppdateras det nu typ samma stund som planet lyfter, och ibland även inte då heller? Någon annanstans som jag kan få den infon?

Ja det är synd, mycket praktiskt att kunna se vad kärran man skall flyga med har för status. Mycket annan info får man ju ta med en nypa salt, så det känns som den enda konkreta infon att förhålla sig när man undrar om man har bråttom eller om man kan sitta i loungen några minuter till...
 
Ja det är synd, mycket praktiskt att kunna se vad kärran man skall flyga med har för status. Mycket annan info får man ju ta med en nypa salt, så det känns som den enda konkreta infon att förhålla sig när man undrar om man har bråttom eller om man kan sitta i loungen några minuter till...

Ja, som det har blivit nu har man ju nästan ingen koll alls. Nån som vet vad som orsakat detta?
 
Toppen