Senaste nytt

Vilket flygbolag i Star Alliance har bäst första klass?

Senator

Moderator
Jag tycker att Singapore Airlines är bättre än både Lufthansa och Swiss.

Letar efter ett affärsmöte där Singapore Airlines är ett bra alternativ Skall till Singapore i september men valet föll då på Qatar i business till facila 11 000kr

Medan vi är inne på spåret om Star Alliance och First så tror jag inom 3-5 år att allt detta kommer se annorlunda ut. Antigen lyxas det upp ett snäpp annars försvinner det.

Swiss är nu ensamma om att erbjuda First på alla long-haul flygplan, men flottan är bara 29 flygplan och med en trogen, förmögen hemmapublik funkar det kanske.

Skall bli spännande att se vad Thai gör när sista B747-400 lämnar flottan. Det känns som många bolag överger First på allt annat än A380 samt selektivt på B777-300ER. Lufthansa får sina B777-9X utan First.
 

JohnnyWilde

Medlem
Swiss kan jag inte i F eftersom jag bara köpt F en gång från Kuala Lumpur till Jakarta med Singapore Airlines för 20 år sedan men ANA ligger före Lufthansa i luften.
Asiana A380 är också väldigt bra men lite dåligt filmutbud.

ANA - bäst mat och whiskey och champagne och Service i luften
Asiana - bästa sätet
Lufthansa - bästa markupplevelse och fin cognac
Thai - bäst spa samt bäst cognac

Edit: Thai A380 största toalett ANA roligaste toalett
Håller med fullständigt om din sammanfattning.
 

famhanssons

Medlem
Jag har en resa till Columbus, Ohio, i februari nästa år och kommer försöka se om jag kan få till First.
Ett av alternativen skulle kunna vara United men när jag letar bland trådarna hittar jag egentligen inte några diskussioner kring United First longhaul. Är det någon av er mer bevandrade i First miljö som skulle kunna göra mig lite mer upplyst hur den produkten är? Tar gärna emot era subjektiva åsikter.
 

agehall

Medlem
Ett av alternativen skulle kunna vara United men när jag letar bland trådarna hittar jag egentligen inte några diskussioner kring United First longhaul.
Det finns en anledning till att det inte skrivs jättemycket om United First här på forumet... Det enda som är värt att titta på är Swiss och Lufthansa.
 

Canadien

Medlem
Jag var rädd för att din kommentar sammanfattar United. I dina ögon, bara att lägga ner???
Som First är det ingen bra produkt, men om det bara finns First med United och inget annat så är det ju bättre än att resa i ekonomi. Jag likställer United First transatlantic med europeiska businessclassprodukter såsom SAS, Swiss och i viss mån Lufthansa, även om den senare är lite trist med sin 2-2-2
 

palmen

Moderator
Jag var rädd för att din kommentar sammanfattar United. I dina ögon, bara att lägga ner???
Den nya first-kabinen på Uniteds 777-300ER har det inte rapporterats om så mycket ännu, på pappret ser det dock bra ut men frågan är ju om de ändrat de mjuka värdena också.
Generellt sätt kan man väl säga att United inte spelar i samma liga som de andra aktörerna på marknaden utifrån vad som rapporterats. Ofta brukar det sägas att United First är som att åka Business med ett annat bra bolag.

EDIT: Jag som kommer ihåg fel, blir ingen First på nya B777-300ER hos United.
 
Toppen