Senaste nytt

Vilket flygbolag i Star Alliance har bäst första klass?

palmen

Moderator
Vilken skulle ni säga är Star Alliance bästa First kabin om ni räknar in både hård- och mjukvara? Förklara gärna lite hur ni resonerar.
Jag rankar så här bland de jag testat

1. Lufthansa, oavsett plantyp
2. Asiana A380
3. ANA Boeing 777-300ER
4. Thai A380

Singapore First har jag bara testat till Jakarta så den är lite svår att bedöma, men Private Room är riktigt bra!

Lufthansa har alltid varit på topp för mig, jag gillar den tyska mentaliteten och man vet vad man får.
Asiana tycker jag har bäst mat och de ras svit är riktigt trevlig, lite svårare med personalen då jag inte riktigt gillar för mycket uppskattning som om man var speciell på något sätt.
ANA är bra rakt igenom men tycker inte maten riktigt når upp till Asiana. Deras stol på 777-300ER är dock betydligt sämre än Asianas även om den inte är dålig.
Thai kan vara lite hit and miss, oftast bra mat och besättning, men det kan vara lite varierande tyvärr. Gillar deras stol på A380.

Inget av alternativen är dåligt och jag åker gladeligen med alla dessa alternativ igen.
 

Johanna

Medlem
Jag har åkt Asiana och LH. Personligen sätter jag Asiana lite högre än LH men det är hårsmån. Hur är det med Swiss? Etihad, tillhör dom någon alliance?
 

Senator

Moderator
Jag har åkt Asiana och LH. Personligen sätter jag Asiana lite högre än LH men det är hårsmån. Hur är det med Swiss? Etihad, tillhör dom någon alliance?

Ethiad är inte med i Star Alliance så om vi fokuserar på Star Alliance så skulle min ranking vara av de jag har testat
1. Swiss B777-300ER
2. Swiss A330-300
3. Lufthansa B747-400 (finns tyvärr inte längre)
4. Lufthansa B747-8i
5. Lufthansa A330-300/A340-600
6. Thai A340-600 (som också är borta från flottan nu)
7. Swiss A340-300

Swiss First håller högre standard än Lufthansa First ombord i mitt tycke. Mer exklusivt och lyxigt där särskilt B777-300ER är en mycket trevlig upplevelse.
 

Johanna

Medlem
Ethiad är inte med i Star Alliance så om vi fokuserar på Star Alliance så skulle min ranking vara av de jag har testat
1. Swiss B777-300ER
2. Swiss A330-300
3. Lufthansa B747-400 (finns tyvärr inte längre)
4. Lufthansa B747-8i
5. Lufthansa A330-300/A340-600
6. Thai A340-600 (som också är borta från flottan nu)
7. Swiss A340-300

Swiss First håller högre standard än Lufthansa First ombord i mitt tycke. Mer exklusivt och lyxigt där särskilt B777-300ER är en mycket trevlig upplevelse.
Tack, så avancerat med olika plan. Jag har sällan koll på vad jag åker för något. Kanske måste börja skriva upp.
 

Glenn E

Medlem
Swiss kan jag inte i F eftersom jag bara köpt F en gång från Kuala Lumpur till Jakarta med Singapore Airlines för 20 år sedan men ANA ligger före Lufthansa i luften.
Asiana A380 är också väldigt bra men lite dåligt filmutbud.

ANA - bäst mat och whiskey och champagne och Service i luften
Asiana - bästa sätet
Lufthansa - bästa markupplevelse och fin cognac
Thai - bäst spa samt bäst cognac

Edit: Thai A380 största toalett ANA roligaste toalett
 

Jönsson

Medlem
Swiss kan jag inte i F eftersom jag bara köpt F en gång från Kuala Lumpur till Jakarta med Singapore Airlines för 20 år sedan men ANA ligger före Lufthansa i luften.
Asiana A380 är också väldigt bra men lite dåligt filmutbud.
Asianas filmutbud speglar väl ungefär vad koreaner efterfrågar i filmväg.
 
Toppen