Vilket flygbolag är det som flyger, egentligen?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av SeaPlanePilot, 11 Mars 2013.

1. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade idag en tjänsteresa BMA-VXO-BMA. För att få fram tider och priser googlade jag in på Smålandsflygs hemsida. Hamnade då på sverigeflyg.se som hänvisade till flysmaland.com.
    Därefter gjorde jag en bokning på resebyråportalen som föreslog Malmö Aviation (samma tider och priser som på flysmaland.com). Jag fick i bekräftelsen att det är en Malmö Aviation bokning operated by: Nextjet for Golden Air flyg. När jag därefter fick e-ticket dök det upp en ny operated by: Braatens Regional. Puh!

Varför är det så här och vilket flygbolag ska flyga mig till Växjö?

Last edited: 11 Mars 2013
    1 person likes this.
  2. Man kan boka en Dragonair flight mellan Hong Kong och Beijing som opereras av Air China och själva planet man åker med är från Air Macau.

1 person likes this.
  3. AxelB

AxelB Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rörigt måste jag säga!
    Men det nya namnet på Golden Air är ju Braathens Regional.
    Dock finns ju goldenair.se kvar, så det enda jag kan göra är att önska dig en trevlig resa :D

4. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flysmaland säljer biljetter på sträckan och ägs av Sverigeflyg och lokala investerare i Växjö. Sverigeflyg ägs av Malmö Aviation och deras namn visas om man bokar via resebyrå. Flighten flygs på Nextjets AOC, med ett flygplan som ägs av det som tidigare hette Golden Air. Golden Air köptes av Braatens (som äger Malmö Aviation) för ett tag sedan och heter nu Braatens Regional.

1 person likes this.
  5. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jösses... Undrar vad flygets motsvarighet till hästkött är, det verkar vara lika många länkar i den här kedjan...

1 person likes this.
  6. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känns som det kvittar vilket flygbolag det blir eftersom resan är poänglös. Får tänka positivt och se fram emot propellerflygplan som omväxling :)

7. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkligen! Detta är resultatet av en absurd prispress inom inrikesflyget.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!