Senaste nytt

Vilket eller vilka Amex-kort har du?

Vilket eller vilka Amex-kort har du?

  • Platinum Card

    Votes: 23 21,9%
  • Gold Card

    Votes: 8 7,6%
  • Green Card

    Votes: 3 2,9%
  • Amexblue

    Votes: 1 1,0%
  • SAS EuroBonus Classic Card

    Votes: 6 5,7%
  • SAS EuroBonus Premium Card

    Votes: 32 30,5%
  • SAS EuroBonus Elite Card

    Votes: 41 39,0%
  • Corporate Card

    Votes: 9 8,6%
  • Corporate Gold Card

    Votes: 1 1,0%
  • Centurion Card

    Votes: 0 0,0%
  • Annat kort

    Votes: 4 3,8%
  • Inget kort

    Votes: 6 5,7%

  • Total voters
    105

Olsson91

Medlem
Hej Senator!
Bor du i Schweiz eller hur löser man detta?
"
Please make sure you have the following information ready:

  • Your Miles & More customer number (if you are already a member)
  • IBAN (or Post account)
Please only complete this application if you can answer the following questions with yes:

  • You are eighteen years or older
  • You are the holder of a post office or bank account in Switzerland/Liechtenstein
  • You have a gross annual income of at least CHF 100,000. "
 

JohanW

Medlem
Har Corporate Card genom jobbet där alla resor och hotell som är arbetsrelaterade ska betalas. Sen kan vi bara boka av dessa i reseräkningssystemet utan matt kostnaden mellanlandar på personen. Surt poängmässigt men skönt rent hanteringsmässigt att slippa mellanlanda utbetalningar som sen släpar.
 

Valley

Medlem
Corp Gold - fanns en liten fördel försäkringsmässigt när jag skaffade det.
Nu vet'e smurfen.
Hade just nu varit bättre att haft ett SAS. Då hade jag i a f haft en 2-4-1 klar
 

DrKlas

Medlem
Intressant att Eurobonus Premium, Eurobonus Elite och Platinum dominerar så totalt. Det statistiska underlaget är ju klent och troligtvis är urvalet skevt, men övervikten verkar ännu större än vad jag trott. Men Gold och Green verkar ju populära om man inte ska använda korten ...

Och på sätt och vis otroligt att nästan 60% som svarat väljer ett (eller två) kort med årsavgift på 4000 kr eller 6000 kr. Undrar om ens 0,06% av hela befolkningen gör på samma sätt?
 

Jonas C

Medlem
Intressant att det var några som hade SAS Amex Classic. Är det något specifikt motiv för detta? Känns inte som ett vidare attraktivt kort med tanke på förmånerna.
 

Foffer

Medlem
Intressant att det var några som hade SAS Amex Classic. Är det något specifikt motiv för detta? Känns inte som ett vidare attraktivt kort med tanke på förmånerna.
Håller med, jag tänkte samma sak själv precis. Hoppas någon har lust att berätta om sitt val :)
 

bossefin

Medlem
SAS Amex Platinum finns inte i Sverige, förklarar nog att det inte finns med som val. När SAS Amex Elite kom hade jag en dialog med Amex om varför jag som Platinum innehavare inte kunde koppla ihop mitt Platinum med SAS, svaren jag fick var dock rätt goddag yxskaft...
 
Toppen