Senaste nytt

Vilket Bose Lifestyle Hemmabiosystem välja

Palazzi

Medlem
Jag är väldigt insatt i stereosystem, men tyvärr betydligt mindre insatt i hemmabiosystem...

Bose brukar väl inte göra dåliga grejer, men tycker att systemen ser aningen "billiga" ut för att betinga 20.000kr. Åtminstone om man kollar på baksidan där kontakterna sitter...

Hade själv satsat på något annat som man bygger ihop själv, men fördelen med Bose är ju att systemet kommer färdigpaketerat och är smidigt att använda.

Om någon annan bygger hemmabiosystem skulle jag rekommendera 2.1 med bättre komponenter istället. Ett superstarkt slutsteg som pressar ett par elektrostater tycker jag är det ultimata. Sedan kompletteras det med en rejäl aktiv bas (förslagsvis 12'').... Då får man de klaraste ljuden tänkbara från elektrostaterna, och powern från basen. Har själv både 2.1, 2 och 7.1 system och är inte nöjd med den sistnämnda (under 10.000kr för den).

Importera ett par Magnepan MMG elektrostater från USA för ca 7000kr (nya), sedan en 2*200w Advance Acoustic MAP-407 förstärkar för 9900kr (sänkt med 30%) och köp en aktiv bas alá XTZ 99 W12.16 fär ca 3.500kr. Där har vi ett heltäckande hemmabiosystem... Om man har mycket pengar över har Magnepan även front mfl så man kan skapa ett 5.1.

För att lyssna på hur klara i ljudet ett par elektrostater är kan man lyssna här: NAD M51/ Magnepan MMG/XPA-2 Sade-Cherish - YouTube
Ljudkvaliteten på youtube + dator kan väl dock inte riktigt göra dem rättvisa, men man får en känsla av hur "rena" de är - Nära Live!
 

Palazzi

Medlem
Jag är väldigt insatt i stereosystem, men tyvärr betydligt mindre insatt i hemmabiosystem...

Bose brukar väl inte göra dåliga grejer, men tycker att systemen ser aningen "billiga" ut för att betinga 20.000kr. Åtminstone om man kollar på baksidan där kontakterna sitter...

Hade själv satsat på något annat som man bygger ihop själv, men fördelen med Bose är ju att systemet kommer färdigpaketerat och är smidigt att använda.

Om någon annan bygger hemmabiosystem skulle jag rekommendera 2.1 med bättre komponenter istället. Ett superstarkt slutsteg som pressar ett par elektrostater tycker jag är det ultimata. Sedan kompletteras det med en rejäl aktiv bas (förslagsvis 12'').... Då får man de klaraste ljuden tänkbara från elektrostaterna, och powern från basen. Har själv både 2.1, 2 och 7.1 system och är inte nöjd med den sistnämnda (under 10.000kr för den).

Importera ett par Magnepan MMG elektrostater från USA för ca 7000kr (nya), sedan en 2*200w Advance Acoustic MAP-407 förstärkare för 9900kr (sänkt med 30%) och köp en aktiv bas alá XTZ 99 W12.16 fär ca 3.500kr. Där har vi ett heltäckande hemmabiosystem... Om man har mycket pengar över har Magnepan även front mm så man kan skapa ett 5.1.

För att lyssna på hur klara i ljudet ett par elektrostater är kan man lyssna här:
[video=youtube;k4Fztko-cqs]http://www.youtube.com/watch?v=k4Fztko-cqs[/video]
Ljudkvaliteten på youtube + dator kan väl dock inte riktigt göra dem rättvisa, men man får en känsla av hur "rena" de är - Nära Live!
 

TjudöBoy

Medlem
OT eller ej men helt klart så finns det inte bara flygaktiga kvalitéer i detta forum.

Tack för all hjälp och energi ni lagt ner på att hjälpa till.
Har vidarebefordrat informationen till min svåger så nu får han låta börsen prata.

Med vänlig hälsning

Tjudöboy
 
Min erfarenhet av Bose högtalare är bara positiv men för Lifestyle är upp till var och en. Jag har Bose högtalare överallt och är nöjd med detta.
 
Toppen