Senaste nytt

Vilket bonusprogram? - Nytt jobb i Manila, Filippinerna...

jtq

Medlem
Hur ofta kommer du att flyga mellan Sverige och Manila?

Jag var i en liknande situation som du för några år sedan, själv skippade jag mitt Eurobonus och började samla allt i Thais program då Thai passade mitt flygmönster bra med Manila, Denpasar och Bangkok som de vanligaste resmålen.

Med Thai får man en 50% rabattvoucher på en bonusresa varje år samt en gratis kabinklassuppgradering (max 4 sträckor) varje gång man återkvalificerar sig. Enda "nackdelen" med Thai är att vid lågsäsong får man en 10-timmars väntan i Bangkok på väg mot sverige, precis lagom för lite shopping och middag i Bangkok.

PS. Vi har också kontor i Makati

Lycka till med nya jobbet!
 

Smuffe

Medlem
Som mest 2 gånger per år men säkerligen 1 gång som ger mig minst 14'200 poäng till SAS per r/t hos Turkish.
För om jag väljer att fortsätta ta in poäng där så har jag iaf guld enligt tidigare exempel med ett par weekends till Bangkok när jag flyger med Thai. Dessutom så är det sisådär med intjäning om jag endast flyger inom *A till och från och kanske måste pynta upp lite väl mycket pengar för kortare weekendresor som kanske EVA eller Cathay/Malaysian erbjuder... Oftast kommer jag att resa på de billigaste biljetterna utöver Thai's business 2-4 gånger som @NotRyan tipsade om vilket kvalar mig till EBG inkl en till två r/t med Turkish beroende på om jag åker till Sverige en eller två gånger.

Övriga resor blir weekends till Hong Kong, Vietnam och andra mer okända och exotiska ställen men där skulle jag kunna kreditera till Marco Polo (om $100 är värt att pynta). Någon som vet vad $100 ger och om det är värt att köpa in sig hos Cathay?

Jag har valt bort Thai eftersom de dels är dyrare (med undantag för vissa intra Asia) och med tanke på min positionering så lutar det åt att jag väljer Cathay, Malaysian och möjligen EVA som jag gillar när de har riktigt bra priser.
Philippine Airlines väljer jag endast OM de är ruggigt billiga inom Filippinerna eller har bra priser runtom i Asien. Jag måste ju ändå tänka på vad jag tjänar i poäng/miles kontra pris och vad jag får ut av det. Och med möjligheten att skaffa Amex till Cathay så känns Marco Polo som ett vettigt program.

Hörde jag en BC AW? :p:D
 

Dr. Miles

Expert
Övriga resor blir weekends till Hong Kong, Vietnam och andra mer okända och exotiska ställen men där skulle jag kunna kreditera till Marco Polo (om $100 är värt att pynta). Någon som vet vad $100 ger och om det är värt att köpa in sig hos Cathay?

Jag har valt bort Thai eftersom de dels är dyrare (med undantag för vissa intra Asia) och med tanke på min positionering så lutar det åt att jag väljer Cathay, Malaysian och möjligen EVA som jag gillar när de har riktigt bra priser.
Philippine Airlines väljer jag endast OM de är ruggigt billiga inom Filippinerna eller har bra priser runtom i Asien. Jag måste ju ändå tänka på vad jag tjänar i poäng/miles kontra pris och vad jag får ut av det. Och med möjligheten att skaffa Amex till Cathay så känns Marco Polo som ett vettigt program.
Om du inte uppnår högre statusnivån på The Marco Polo Club, kan du skaffa ett konto på AsiaMiles istället.
Kontot på Asia Miles är gratis.
 
Toppen