Till att börja med skulle vilja tacka alla som bidragit hittills till denna tråd och för den värdefulla informationen!
Lufthansa var faktiskt det som jag tyckte verkade passa bäst efter mina förutsättningar, som ni nu har bekräftat.
Det enda som jag skulle vilja dryfta är att HON circle initialt verkar vara väldigt väldigt mycket miles som bara kan tjänas in i Business eller First(600 000 HON miles krävs). Efter en snabb kalkyl så krävs det alltså 25000 HON miles/månad, VARJE månad i TVÅ år!
Exempel 1: Men bryter man ner detta, exempelvis ZRH-FRA-ARN i Lufthansa C eller D klass enligt Lufthansas Mileage calc, så tjänar jag 10 000 HON miles t/r. Eller 5000 HON miles vid en direktflight ZRH-ARN med Swiss i C eller D t/r. Korrekt? Jag förutsätter att distansmiles kalkyleras på samma som HON (inkluderat 25% bonus för om man är Frequent Traveller eller SEN)? Det verkar ju i så fall som det gör mycket stor skillnad om jag flyger direct eller connecting flight i vissa fall?!
Exempel 2: En resa med Lufthansa ZRH-FRA-HKG i C.D.J t/r skulle ge30 596 HON miles. Och en direktflight ZRH-HKG med Swiss I C,D,J t/r skulle ge 25 952 HON miles?
När man bryter ner det på detta sätt känns det absolut uppnåeligt om jag nu verkligen uppfattat det korrekt? 
Dock så blir det nog INGET testa på andra bolag utanför Lufthansa gruppen om man vill nå HON. Inte förrän man kvalificerat sig alla fall.
Last edited: 10 Oktober 2013