Senaste nytt

Vilket Amexkort ska jag vällja

Brandten

Medlem
Hmm..

Hur menar Du med "förnyar"?

Du får 200 000 MR när Du blir värvad och kortet beviljas. Dessa kan Du konvertera på olika sätt - såväl förmånliga som mindre förmånliga.
Årets poäng har jag fått och konverterat. Får jag dessa varje år när man förnyar eller "fortsätter" med kortet eller gäller det bara vid nytecknande? Kan ju naturligtvis ta frågan med Amex men nu är vi ju igång här så...
 

Stefan62

Medlem
Årets poäng har jag fått och konverterat. Får jag dessa varje år när man förnyar eller "fortsätter" med kortet eller gäller det bara vid nytecknande? Kan ju naturligtvis ta frågan med Amex men nu är vi ju igång här så...

Ok, då förstår jag vad Du menar.

Nej, Du får inga årliga poäng när Du har Amex Platinum, utan det gäller bara vid nytecknande och vid värvning.

När det gäller Amex Elite så är det nya poäng varje år när man "förnyar.
 

FallOfTheWall

Ny medlem
Hej!
Efter att ha läst här på BC till och från har jag nu äntligen tagit mig i kragen och registrerat mig.

Efter försämringarna av BA Visa är jag i behov av att skaffa ett nytt AMEX Gold och blir gärna värvad.
 

Brandten

Medlem
Hej!
Efter att ha läst här på BC till och från har jag nu äntligen tagit mig i kragen och registrerat mig.

Jag är i behov av att skaffa ett nytt AMEX Gold och blir gärna värvad.
Hallå FallOfTheWall! Kul att se nya medlemmar som snubblar in på så många olika trådar. Jag som själv är i valet och kvalet om jag ska ansöka om ett nytt kort är nyfiken på varför du valt Gold och inte något av de andra SAS korten? Du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill.
 

FallOfTheWall

Ny medlem
Hallå FallOfTheWall! Kul att se nya medlemmar som snubblar in på så många olika trådar. Jag som själv är i valet och kvalet om jag ska ansöka om ett nytt kort är nyfiken på varför du valt Gold och inte något av de andra SAS korten? Du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill.
Hej!
Det var värst vad folk svarar snabbt här! Som jag skrev efter att redigerat mitt inlägg är det pga av försämringarna av Avios-intjäningen på BA Visa som jag nu planerar att byta till AMEX. Har tidigare haft SAS EB AMEX men skippade det i samband med SAS "devalvering" för något år sen.
 

Brandten

Medlem
Känns som frågan redan är besvarad men begränsad som jag är med bara tapatalk sök så ser jag inte om jag får 18000 för värvningen + 20000 vid första betalning?

uploadfromtaptalk1450701465610.jpg
 
Toppen