Senaste nytt

Vilket Amenity kit i Lufthansa First?

Skulle bli besviken om jag inte fick ett Rimowa kit, har ej flugit Lufthansa First än tyvärr. men en av höjdpunkterna jag ser framför mig, vore att få ett Rimowa kit med Lufthansa loggan på. Oj nu blev det väl supernörd varning på mig :oops:
Instämmer. Likt det inte skulle serveras någon prestigecuvée som exempelvis Laurent Perriers Grand Siècle eller Henriots Cuvée des Enchanteleurs. Hört historier när det endast serverats NV eller på sin höjd någon årgång i 400kr klassen. De är absolut inte dåliga, men i first vill man ha de lite finare sakerna :)
 

palmen

Moderator
Det mest udda Amenity kit jag någonsin fått, gick nyss ombord och möts av detta.
14919192075771633872958.jpg
 

Sahlen

Medlem
Instämmer. Likt det inte skulle serveras någon prestigecuvée som exempelvis Laurent Perriers Grand Siècle eller Henriots Cuvée des Enchanteleurs. Hört historier när det endast serverats NV eller på sin höjd någon årgång i 400kr klassen. De är absolut inte dåliga, men i first vill man ha de lite finare sakerna :)
Stämmer. Jag fick visserligen ett Rimowa-kit, men fick "nöja" med med 2007 Tattinger Brut Millésemé. Inte ett dåligt vin, men ingen prestigeskumpa.
 

Moco

Medlem

P-L

Medlem
Frågade crew på hemresan om just Rimowa-kit och han sa att det varit fram till mars och nu är det lite andra grejer fram till sommaren och att han håller med om att jilsander är ganska crap jämfört med Rimowa.
 

palmen

Moderator
Känns ju i det närmaste som ett skämt. Jag upplever att Lufthansa får rycka upp sig rejält eller skippa första klass helt och hållet. Som det är just nu blir de överkörda av såväl japsare som jänkare och araber sett till helhetsupplevelsen.
Lite väl stor överdrift kan jag tycka, jag håller Lufthansa högre än ANA, Thai, Asiana. Ett amenitykit som är påskinspirerat ser jag inga som helst problem med, klart det är kul med ett Rimova-kit men inget måste. Och i Singapore First erbjöds inget amenity kit över huvud taget på en kortare resa.
 

Moco

Medlem
Lite väl stor överdrift kan jag tycka, jag håller Lufthansa högre än ANA, Thai, Asiana. Ett amenitykit som är påskinspirerat ser jag inga som helst problem med, klart det är kul med ett Rimova-kit men inget måste. Och i Singapore First erbjöds inget amenity kit över huvud taget på en kortare resa.

Nej, det tycker jag inte. Påskkorgen kan vara ett helt OK tillägg dagen till ära, men absolut ingen ersättning. Bortser man från engångsresenären så upplever jag att det är rimligt att man kan förvänta sig en konsekvent produkt, och det känns både otyskt och slappt med annat. Det är inte en dålig produkt, men den är inte konsekvent och inte top-notch. Singapore räknar jag inte ens in längre, de står under LH i såväl first som business i mina ögon. De har ju inte ens amenity kit i business på longhaul längre. Jag tycker inte att "klart det är kul"-argumentet är applicerbart på produkter i detta segment.
 
Toppen