Vilket är det finaste "amenity kit" ni fått på en flygning?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Martin Björnström, 16 Augusti 2014.

1. Jag har en lite ovanlig hobby (enligt fru och vänner) som samlar på trevliga amenity kits när jag flyger Business Class och First Class.

Amenities betyder "bekvämligheter" i detta sammanhang och det är också tanken; man ska kunna kliva av planet i hyggligt skick trots en lång flygning. Personligen har jag en resenecessär med mina egna bekvämligheter så det är sällan jag verkligen använder det jag får på planet. Undantaget kan vara minttabletter, munskölj eller någon trevlig eau-de-toilette.

Vad är det finaste amenity kit ni fått på en flygning? Ladda gärna upp en bild!

2. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag samlar också, men har inte så många ännu. Favoriterna är utan konkurrens de två från Rimowa som jag fick när jag flög first klass tidigare i år, ANA och Thai. Jag tror ändå Thai vinner på innehållet. Är inte hemma nu, men ska försöka komma ihåg att slänga upp bilder senare.

3. SAS404

SAS404 Medlem

Emirates First. Gillade Bvlgari uppsättningen, otroligt god lukt. Nästan så jag ville hoppa in i flaskorna och flytta in.

slugger4567 och simon_says91 gillar detta.
  4. Jag gillar också Rimowa - särskilt eftersom jag har en likadan stor väska. Har sju Rimowa boxar intill sängen just nu, har åkt lite Thai F :)

5. NotRyan

NotRyan Medlem

Det senaste amenitykitet i Thai F - från Porsche Design är nästan snyggare än det redan snygga Rimowa-kitet :)

6. Pratar vi själva lådan eller innehåll?

7. Jacob

Jacob Medlem

Själv har jag fyra stora papperskassar hemma med amenity kits som jag ska gå igenom vid tillfälle. Har i de flesta fall slutat att ta med dessa hem om det inte är något särskilt innehåll (deo, after shave etc), men alltid praktiskt om man behöver ett par extra sockor under vintern eller tappat bort sin kam. :)

Emirates First är nog även min favorit, en stor necessär i brunt läder. Väldigt elegant. Jag är också en stor fantast av Bvlgari-produkterna som ligger i.

Last edited: 16 Augusti 2014
    Martin Björnström gillar detta.
  8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    RIMOWA från EVA Air. Annars var Porsche Design kittet från Turkish rätt fint. Sämsta amenity kit jag har fått var från SAS...

9. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    min favorit är också thai first - rimowa .... @NotRyan är det ett nytt kit nu? Har nu någon bild ?:)

10. Ninjamasse

Ninjamasse Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Emirates för innehållet (precis som @Jacob så har jag Bulgari som en favorit) och Thai Rimowa för designen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!