Senaste nytt

Vilket är bästa valet av Första Klass till San Francisco?

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum

Om du rest som statuslös och siktar in på att få en så bra helhetsupplevelse som möjligt.

  • Air France (A380) via Paris +5000 kr extra mot övriga

    Votes: 6 14,6%
  • British Airways (B747) via London

    Votes: 1 2,4%
  • Lufthansa (A380) via Frankfurt

    Votes: 17 41,5%
  • Swiss (A340) via Zürich

    Votes: 6 14,6%
  • Lufthansa, Swiss i någon blandad kombination.

    Votes: 11 26,8%
  • United (B747) via Frankfurt

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    41

Senator

Moderator
jag skulle gjort rutten såhär:
ARN-MUC
övernattning, besök i MUC FCL
MUC-FRA (LH)
besök i FCT
FRA-SFO LH A380

United FCL på SFO
United P.S. till JFK

LX FCL JFK
JFK-ZRH LX F i A330-300
hämtas på E-pieren i ZRH, till LX FCL
ZRH-GVA (om du flyger F med LX till ZRH, och har transit till GVA hämtas du i ZRH)
besök LX FCL GVA
GVA-ARN LX

Går inte alla dagar...
 

Dr. Miles

Expert
@Dr. Miles, hur prisar du upp denna och vart? Jag har försökt via LH´s sida och via United med får inte till det utan att biljetten når astronomiska summor. Får inte ens till det med nedresa dagen innan till Frankfurt utan en resebudget som sträcker sig långt bortom min nivå... :S
Du kan ringa till Lufthansa, SWISS eller United (om vi pratar om en betald biljett) och specificera vilka flighter du vill välja.

jag skulle gjort rutten såhär:
ARN-MUC
övernattning, besök i MUC FCL
MUC-FRA (LH)
besök i FCT
FRA-SFO LH A380
Denna routing är inte optimal för att njuta FCL i München eller FCT i Frankfurt pga tidtabell.

LH93
MUC 07:00 - FRA 08:05 321

LH454
FRA 10:20 - SFO 12:50 388​
 

Senator

Moderator
Denna routing är inte optimal för att njuta FCL i München eller FCT i Frankfurt pga tidtabell.

LH93
MUC 07:00 - FRA 08:05 321

LH454
FRA 10:20 - SFO 12:50 388​

Precis, men frågan är hur länge man vill stanna i FCL? :)

Jag (tror) att om denna bokas, så kommer Lufthansa släppa in resenären kvällen innan i MUC FCL så länge man visar resan nästa dag. Det har funkat för min del utan problem.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Jag vill tacka för all input i tråden. Efter mycket tankar kring vem som erbjuder mest bang for the buck, jämförande av kabiner, lounger verkar det som att valet föll (något oväntat får jag väl säga) på ingenting som ens fanns som alternativ i tråden, nämligen Air France till Singapore. Och då inte barbapappaklass (som någon så fyndigt beskrev gamla F här på BC i någon tråd) utan den nya La Première kabinen. Blir nog en riktigt kul upplevelse på hans första FIRST. Jag hoppas på ett resereportage, efter att ha läst vad Jacob skrev tror jag han kommer bli förevigt förlorad, från att bara ha rest i Ekonomi.
 
Toppen