Vilken via flygplats föreslår ni?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Brandten, 15 December 2014.

1. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska flyga en sväng till CPH snart och kan flyga dit eller hem via DUS, AMS, HAM, FRA, VNO, LHR och frågan är vilken ni rekommenderar? Tycker det är kul att se nya flygplatser och har redan varit på LHR, AMS, FRA så då återstår resten.
    :)

Edit: Flyger SAS och ekonomiklass.

2. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LHR är trevligt tycker jag. Flyger du British Airways så är det en sjysst terminal.
    Flyger du Star Alliance så är det en nybyggd terminal

Edit: men där hade du ju varit skrev du :)

3. Christian R

Christian R DYKWIA

Det kommer i høj grad an på hvem du vil flyve med og i hvilken kabineklasse. Selv synes jeg også det er sjovt med nye lufthavne og forskellige ruter så jeg havdet nok taget DUS, HAM eller VNO

4. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känner igen mig, gillar också att besöka nya flygplatser. Jag röstar för VNO, den kommer du kanske minst troligt besöka annars

fmansson och Aurora gillar detta.
  5. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du inte har testat nya T2 på LHR så är det värt ett besök. Även utan loungeaccess är det en riktigt trevlig terminal med bra utbud.

6. fmansson

fmansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om statuslös hade jag lätt valt VNO.
    Annars är ju Senatorloungen i Hamburg ganska trevlig, inte minst sommartid när man kan sitta skönt ute på altanbalkongen.

7. FRA är alltid imponerande och det är lite speciellt att stå precis framför en 747:as nos då planen dockar oerhört nära själva terminalbyggnaden. Men du har tydligen varit där?

Dusseldorf kanske?

8. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tittade på lite bilder och DUS verkar trevlig om än gammal...?

9. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tittade i gamla loggar och hade visst varit på HAM också. Flög dit med en CRJ 900 från CPH. Så nu tror jag det blir en CRJ 200 till DUS. :)

10. Ritz

Ritz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undvik transit på LHR T2 till varje pris!

Är just hemkommen från resa med SK/SQ via LHR. Transiten på Heathrows terminal 2 är en riktig nitlot för den som inte älskar oändliga rullband, gångar, rulltrappor, passkontroll och säkerhetskontroll. Från gate till gate tar det med rask gångtakt cirka 45 minuter (då utan köer i passkontroll och security).

Det är supertydligt att T2 inte är byggd som en hub utan som en destination.

Last edited: 18 December 2014
    simontemplar gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!