Senaste nytt

Vilken väska håller bäst?

Nu ved jeg ikke hvor følsomt dit værktøj er eller hvad dit budget er, men jeg er ret sikker på at valgfri Rimowa kuffert med spænder (ikke lynlås) og evt. formskåret skum inden i kan klare opgaven. Dette er dog ingen billig løsning, en passende kuffert koster nok 5.000-6.000 og så evt. skum oveni.
 

Andreas Q

Medlem
trigen%20base%20tray.jpg

Såhär ser kittet ut på ett ungefär. 2st sådana väger med ytterpåse 18kg. Packar väskan med padding runt så att lådorna inte skall kunna flyga runt i väskan.

Samtliga fall där mina väskor gått sönder har det varit ett eller flera hjul som slagits av sitt fäste. Troligen därför att väskan landat på hjulet som inte klarat belastningen. Tittar jag på Rimowa så verkar de ha ungefär samma typ av crappy hjul. Betalar gärna 6000kr för en väska som håller men inte för flashy brand.
113s.JPG
 
Jeg vil næsten garantere at du ikke mister et hjul på en Rimowa - hvis du mod forventning gør, kan det dog nemt skiftes. Det sidder med en skrue og selve hjul-holderen er nittet til aluminiumet.

Den kuffert jeg har, har fået godt med tæv - ofte med en totalvægt på mellem 25 og 30kg. Ofte går jeg en del og bruger offentlig transport så den har set sin del kantstene og huller i vejen - og jeg er ikke typen der løfter min kuffert op og ned af en kant.

Har faktisk siddet på kufferten og "kørt" ned af en (meget lidt stejl) bakke, dvs. >100kg belastning på hvert hjul.

Mine oplevelser og hvad jeg læser mig til andre steder er at det er buler/ridser og så evt. "låsene" der går i stykker.

Min kuffert har fløjet knap 100K miles i løbet af de sidste 12 måneder og den har fået en del ridser + har fået skiftet en lås, men er ellers mekanisk 100% som ny. Derudover er "Fragile-sticker'et" din ven :)
IMG_7139.jpg


Ping @Martin Björnström & @rvarttinen - jeres kufferter må have rejst mere end min :)
 

Andreas Q

Medlem
Vigtig tilføjelse: At få skiftet et hjul, håndtag, lås eller rettet en bule osv. er omfattet af garantien de første 5 år.


Perfekt.....

För en stor del av problemet med Samsonite/Titan är att flygskada inte ersätts på garantin och SAS har alltid ersatt/reparerat mina väskor men det tar ju 4-6 veckor väntetid innan bagage claim går igenom. Och det är lite svårt att hävda något annat än flygskada när väskan ser ut såhär. 2014-09-22 16.55.50.jpg
- Vart tog dina hjul vägen???
- Ehhhhh well i dont know
 
Våra Rimova Salsa Air har inte mycket liv kvar i sig tyvärr. Inköpta 2009. Ena väskan har spruckit och båda har problem med limningen vid draglåset som håller ihop väskorna. Dom har iofs rest väldigt mycket.

Min Tumi från 2007 har gjort många hundra resor och är som ny dock :)
 
Toppen