Vilken väska håller bäst?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Andreas Q, 22 September 2014.

1. Andreas Q

Andreas Q Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då jag måste släpa med mig mina arbetsverktyg som väger 18kg måste jag varje vecka checka in bagage för att tyvärr lite väl ofta vid ankomst köa och anmäla det som skadat. SAS track record för i år är 28 incheckningar och i fredags var det dags för fjärde reklamationen.

Har haft Samonite Lite locked som överlevde 20 flygningar och därefter inhandlades en Titan Xenon båda 4 hjulsmodeller. Moderna halvhårda skal i polykarbonat tycks fruktansvärt tåliga, de står pall men vad hjälper det när hjulen faller av eller skadas då loading personalen är ovasam.

Någon som har tips på vilken väska jag skall välja för att slippa bli igenkänd på SAS service center CPH?

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
  3. Christian R

Christian R DYKWIA

Rimowa....

Jonas C och simon_says91 gillar detta.
  4. Andreas Q

Andreas Q Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser riktigt robust ut och de är ju kända för att tillverka bra grejer. Men den är tyvärr för liten, saknas drygt 5cm för att få ner verktygen. Och hittar ingen med handtag och hjul som är stor nog.

5. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har använt Peli i olika storlekar och de är extremt robusta. Jag tror att man verkligen måste anstränga sig för att ha sönder en sådan.

6. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Peli görs i många olika storlekar. 0550 är t.ex. 120.8 x 61.1 x 44.9 cm

7. Jag tror Peli 1630, i versionen "transport case", skulle passa - 70x53x40 i innermått.

8. Andreas Q

Andreas Q Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En Peli 1630 hade suttit som en smäck. Enda haken är 21kg tomvikt +18kg packning lär få incheckningspersonalen att se rött. :D

jumbooze och Palazzi gillar detta.
  9. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min Samsonite Oyster från 1987 är fortfarande still going strong.
    Och så mycket stryk den fått genom alla år.

Men det var väl lite OT eftersom den inte görs mer. Den nya Samsoniite Lite någonting, var skit. Så glöm den

10. Andreas Q

Andreas Q Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast där finns å andra sidan möjligheten att köpa en på Blocket eller närmaste loppmarknad för småpengar. Den må inte vara lika smidig som en modern 4-hjuls i polykarbonat men ändå kanske ett bra val.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!