Senaste nytt

Vilken town car service (limousine) i New York?

GOTATH

Medlem
Har funkat kanon varje gång vi har använt dom.
Brukar bli runt $80 EWR - Midtown (beroende på vart man ska och hur mycket dricks man ger), det fina är ju att man får fast pris även och dom måste ta surface street (som tar mycket längre tid i rusningstrafik) istället för tunneln.

Låter bra det! Bokat dem för imorgon eftermiddag :)
 

Bridgeman

Medlem
Bokade förra sommaren automotiveluxury.com från Newark - Times Sq ToR Mercedes S 550.. Total pris med vägtull, dricks, skatter m.m. 256, 30 $ Fungerade ypperligt stod i hallen med skylt väntade oss.
 

Bridgeman

Medlem
:) Fick man en s 550 för det priset så.. billigare med mindre bil.. Men smakar det så koster det som man säger. Kostar att ligga på topp:cool:
 

Sennah27

Medlem
Limousine från EWR till Manhattan

Hej! I juni ska vi åka till USA på en "drömsemester" med våra vänner. Totalt är vi sju personer, fyra vuxna och tre barn/ungdomar, och kommer avsluta vår resa i USA med ett par dagar i New York efter att ha varit runt i Florida i 13 nätter.
Känner jag mitt umgänge - och mig själv - rätt, kommer vi dessutom ha ett antal väskor med oss med det vi shoppat i Floridas olika outlets.

Nu till saken. När vi anländer till New York (Newark) funderar vi på att hyra en limousine / town car för oss och vårt bagage istället för att troligtvis behöva dela upp oss i två, eller kanske till och med tre, taxibilar (beroende på bagaget) när vi ska ta oss från flygplatsen till hotellet i Tribeca.
Skulle ju också ge en viss flärdfaktor och schysst inledning på vår vistelse i NYC :cool:

Det finns ju en gazillion olika limoservice-firmor i New York - någon som har praktisk erfarenhet och kan rekommendera några särskilda?
 

Pushback

Medlem
Världens främsta Limousineföretag heter Uber (www.uber.com). Detta är ganska nystartat av killen bakom Expedia. Jag har testat det i Stockholm, Milano och Paris löpande de senaste veckorna. Priset är ungefär som vanlig taxi. Du registrerar dig till deras app och behöver inte betala, lämna dricks eller liknande sen - Du bara stiger av och säger hej då, pengarna dras från ditt kreditkort. Snygga limousiner varje gång med tidningar och vatten etc. Bättre än många av de sunkiga limoföretagen där det dyker upp nån gammal illaluktande towncar. Fasta priser till alla viktiga destinationer som flygplats etc och minumum pris på ca 100SEK på kortare sträckor.

Är nu i paris så kör vi detta rullande istället för taxi.
 
Toppen