Senaste nytt

Vilken Thailounge i Bangkok är bäst för resande som Star Alliance Gold?

joa

Medlem
Testade Eva Airs lounge på vägen till KL förra veckan. Kom dit en halvtimme efter de öppnade och var helt själv i 30 minuter. Klart bästa loungen jag testat i Bangkok. Inte testat Singapores. Alltid stängd på vägen hem och på fel sida terminalen på vägen hit.
Dom har Swensen glass. Stort plus :)

Blir helt klart den ikväll på väg hem.
 

JohanA

Medlem
Hmm.. när jag nu läser här BKK: Bangkok Thai Airways Royal Silk Lounge At Concourse D - Business Class Lounge
så står det att *A G ej längre är välkomna i den huvudsakliga Thai loungen som angränsar mot Royal Orchid. Stämmer detta fortfarande? (EDIT: bekräftade med *A lounge finder)

Är ju ytterligare ett argument för TG C outbound på BKK isåfall iochmed att det antagligen innebär mindre belastning på huvudloungen.
De har ändrat igen, numera kan *G resande i ekonomiklass gå in i vilken av Thais lounger som helst utom F-loungen.
 
Jag lånar denna tråd. Vet någon om det finns vilstolar i någon av *A lounger på Bangkoks flygplats? Anländer tidigt på morgonen och har 4 timmars transfer.
 
I THAI First class lounge finns det vilstolar. Jag kommer inte ihåg om det fanns dem på andra THAI/Singapore Airlines/EVA Air lounger.

Det finns vilstolar i EVA air lounge. Om jag inte minns fel så har de även en inbyggd massagefunktion. Man får ett eget litet rum med tre väggar och ett drapperi att dra för. Ganska nära ingången, precis till höger när man kommer in

Om du har Priority Pass så kan du också gå in i Oman airs lounge. Denna har två divaner avskiljda med halvväggar och drapperier där man kan lägga sig ner ett par timmar. Tror att max tidsgräns är 2 timmar.

Singapore airlines och Thai minns jag tyvärr inte.
 
Vilstolar finns väl annars i den allmänna loungen vid pir B? Har man lång layover kan man lika gärna vila där om just vilstolen är prio. Man kan ju alltid gå till lounge för dusch och mat/dryck.

En parentes gällande mat. En av de japanska restaurangerna (ligger ungefär ovanför Thai Spa) har väldigt bra kött! Brukar alltid äta middag där om jag har tid.
 
Toppen