Senaste nytt

Vilken Star Alliance-lounge är bäst i Singapore

staff

Medlem
Jag flyger från Singapore flygplats terminal 2 med Singapore Airlines i businessclass och jag har Eurobonus guldkort och priority pass. Det senare ger mig access till Ambassador Transit, SATS Premier Lounge och The Green Market. Ändå är väl SilverKris Lounge det självklara valet, eller?
Terminal 2 är den 'sunkigaste' terminalen på SIN, SÅ tredjepartsloungerna är därefter. Silverkris-loungen är dock helt okej.
 

Jonas C

Medlem
Hur är KrisFlyer Gold Lounge på Changi? Har hört skräckhistorier om denna lounge att det inte ens ska finnas toaletter i den, stämmer detta?

Flyger Singapore Airlines i Economy i sommar, så skulle vara intressant att testa denna lounge, om det är någon idé att ens gå dit? Har bara besökt SilverKris Lounge innan.
 

Dr. Miles

Expert
Hur är KrisFlyer Gold Lounge på Changi? Har hört skräckhistorier om denna lounge att det inte ens ska finnas toaletter i den, stämmer detta?

Flyger Singapore Airlines i Economy i sommar, så skulle vara intressant att testa denna lounge, om det är någon idé att ens gå dit? Har bara besökt SilverKris Lounge innan.
Om du har inget problem med SAS Gold lounge på Arlanda har du absolut inga problem med Singapore Airlines KrisFlyer Gold Lounge på Singapore Changi.

Jag har varit bara KrisFlyer Gold Loungen på Terminal 2 för länge sedan men det verkar som KrisFlyer Gold Loungen på Terminal 3 är trevligare än KrisFlyer Gold Loungen på Terminal 2.

http://www.singaporeair.com/en_UK/travel-information/lounge-krisflyergold/
 

crown

Medlem
Hur är KrisFlyer Gold Lounge på Changi? Har hört skräckhistorier om denna lounge att det inte ens ska finnas toaletter i den, stämmer detta?

Flyger Singapore Airlines i Economy i sommar, så skulle vara intressant att testa denna lounge, om det är någon idé att ens gå dit? Har bara besökt SilverKris Lounge innan.

Jag flög för någon vecka sedan med Turkisk Airlines eko och hade *G. Silverkris kommer man inte in i utan de hänvisade till Krisflyer. Vi testade den i T2 och då låg toaletterna utanför loungen. Jag personligen gillade inte loungen alls, är nog en av de sämre jag varit i. Fanns en del varm mat, öl och vin och sedan diverse andra drycker. Förutom denna loungen så besökte vi även SATS-loungen i T1 (vi fick inbjudan av TK i checkin) och den var betydligt bättre tyckte jag och brorsan. Bättre mat, samma drycker men luftigare och ljusare.

Vi ville även testa Thai Airways lounge men tyvärr så höll de på att stänga den när vi kom då deras sista plan hade gått för dagen. Men kan du välja annan lounge än Krisflyer så skulle jag rekommendera det. Ett tips är att alla terminaler sitter ihop airside så har du lång tid så kan du vandra runt eller använda airtrain som även det finns airside.
 

Dr. Miles

Expert
Jag flög för någon vecka sedan med Turkisk Airlines eko och hade *G. Silverkris kommer man inte in i utan de hänvisade till Krisflyer. Vi testade den i T2 och då låg toaletterna utanför loungen. Jag personligen gillade inte loungen alls, är nog en av de sämre jag varit i. Fanns en del varm mat, öl och vin och sedan diverse andra drycker. Förutom denna loungen så besökte vi även SATS-loungen i T1 (vi fick inbjudan av TK i checkin) och den var betydligt bättre tyckte jag och brorsan. Bättre mat, samma drycker men luftigare och ljusare.

Vi ville även testa Thai Airways lounge men tyvärr så höll de på att stänga den när vi kom då deras sista plan hade gått för dagen. Men kan du välja annan lounge än Krisflyer så skulle jag rekommendera det. Ett tips är att alla terminaler sitter ihop airside så har du lång tid så kan du vandra runt eller använda airtrain som även det finns airside.
Lite förtydligande.
Singapore Changi:s airside (om du menar efter säkerhetskontrollen) är endast vid gater.
Hela terminalen som man kan gå runt är landside men efter immigration därför man måste ha en giltig biljett för att komma in även på landside .
 

crown

Medlem
Det stämmer bra det @Dr. Miles så det blir väl semi-airside så sätt då de kör lite annorlunda koncept (iaf mot vad jag är van vid).

Som du säger så visar man upp boardingpass och går igenom immigration. Därefter kan man ta sig runt gående mellan T1-T2-T3 eller utnyttja airtrain och besöka de olika loungerna. Själva säkerhetskontrollerna ligger precis innan gate/gater, så sätt blir inte köerna längre till de än vad passagerna på flyget är.
 

JohanA

Medlem
SQ guldlounge är öppnare i T3 men T2 har oftare bättre utbud på mat och dryck, enligt min subjektiva bedömning.
SIN är dock en flygplats där tillgång till lounge inte är kritiskt då de allmänna faciliteterna håller väldigt hög kvalitet.
 
Finns verkligen inte duschar i Krisflyer Gold Lounge T3? Kan inte tro mina ögon när jag googlar runt och inte ser det listas under "facilities".
 

JacobGBG

Medlem
Hmmm... Bokade ju KUL-SIN-IST-GOT (SQ/TK/TK) nyligen med 2-4-1 i C just av anledningen att få hänga lite i SQ lounge och strossa på Changi men om det inte går för sig på TK biljett får jag nog hoppa över den avstickaren. SATS loungen verkar ej vara värt det.
 
Toppen