Vilken Star Alliance Business Class är bäst?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Stefan62, 25 Juni 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Martin: Du har åkt First med Lufthansa och Asiana - kanske fler? Själv har jag bara åkt First med American Airlines. Utbudet av F-awards verkar minska för Eurobonus - vad är omdömet - är C på SQ, TG, Lufthansa osv "dåligt"?

2. Nu är inte jag expert #1 på detta ämne: jag har flugit Lufthansa, NH, OZ och TG i First (US Domestic First räknas inte).

Alla bolag har väl sina poänger och bör upplevas tycker jag. Men NH/OZ F för 100.000 USDM poäng från ARN är fantastiskt värde för pengarna :)

3. NotRyan

NotRyan Medlem

Om man tycker att det är dåligt så är man bortskämd. C på SQ är riktigt bra, C på TG är ungefär som SAS fast med bättre hårdvara på Intra-cont. C på Lufthansa är som SAS men byt det gemytligt skandinaviska mot korrekt men stelt tyskt.
    C-stolarna gör väl ingen uppspelt direkt, förutom på B748i

Men dåligt är det inte!!!

Mvh
    /NotRyan

4. Oj, nu ser jag att du frågar efter Business Class stolar, missuppfattade det som First. SQ kan du glömma för dom släpper inga awardstolar till Eurobonus (utöver regionalt på A330 och longhaul 747).

5. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilka rutter flyger de 747 på? ;)

6. ClaesJ

ClaesJ Medlem

Det vore en överdrift att kalla C för dåligt. Moderna flatbedstolar finns på många *A bolag inklusive UA, LX, OS, SQ och många fler som jag inte flugit med. Jag är 194 cm lång med halvtaskig rygg och sover gott på de flesta av dessa. Maten varierar (UA suger) men t.ex. OS i C är har fantastiskt god mat (ungefär 150% bättre än American Airlines i First).

7. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frågan är märkligt formulerad anser jag. Tar en C stol oavsett bolag/kabin alla dagar i veckan före en Y stol om jag får. :)

1 person likes this.
  8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    747 försvann ju ganska nyligen. Men i samband med att nya First släpps snart, så kanske man kan boka F på 777-300 (non-ER) som har retrofittats med den nuvarande F stolen.

9. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För att inte fortsätta OT, regional SQ C går även att boka på B772, men efter retrofit får vi se vad som händer.

10. m10

m10 Medlem

Finns det inte ett dussin trådar som diskuterar just vilken Star Alliance C som är "bäst"?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!