Senaste nytt

Vilken Skandinavisk rutt till Bangkok (BKK) är bäst med Thai Airways International (TG) numera?

JacobGBG

Medlem
Sitter i färden med att boka en kombinerad Thailands/Malysia resa i business class (2-4-1). Har redan denna bokad: Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016 | Sida 87 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor (övernattningar i SIN och HKG) men vet i både hjärta som hjärna att det inte är den smidigast rutt med en 18 månaders tjej i släptåg. Så nu när Thai (TG) nyligen förlängde sin BKK-USM (Koh Samui) rutt även till sommaren så ser det ut att bli en enklare men smidigare tur fram och tillbaka än nuvarande bokning

Jag har däremot inte flygit med TG från Skandinavien sedan Tip Top var den hetaste glassen och Svullo låg på Svensktoppen. Genom åren har det också vart många historier om kvalitetsfallet på Thai till de skandinaviska flygplatserna. Därav frågan i topic.

Utgår från GOT. Enligt flight radar så trafikeras samtliga av ARN/OSL/CPH med 777-300, men equipment change är som sagt inte något ovanligt för TG.

Not: Har även sett tillgänglighet på EF med SWISS till BKK men litar inte på att jag kan boka denna.
 

Wyll

Medlem
Eftersom du har GOT som bas antar jag att ni flyger till OSL/ARN/CPH? Då kan ni ju likväl välja FRA, LHR eller CDG alla A380 med TG.

Vi valde att gå via LHR ut och FRA hem med A380 TG..
 

EBGGOT

Medlem
Sitter i färden med att boka en kombinerad Thailands/Malysia resa i business class (2-4-1). Har redan denna bokad: Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016 | Sida 87 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor (övernattningar i SIN och HKG) men vet i både hjärta som hjärna att det inte är den smidigast rutt med en 18 månaders tjej i släptåg. Så nu när Thai (TG) nyligen förlängde sin BKK-USM (Koh Samui) rutt även till sommaren så ser det ut att bli en enklare men smidigare tur fram och tillbaka än nuvarande bokning

Jag har däremot inte flygit med TG från Skandinavien sedan Tip Top var den hetaste glassen och Svullo låg på Svensktoppen. Genom åren har det också vart många historier om kvalitetsfallet på Thai till de skandinaviska flygplatserna. Därav frågan i topic.

Utgår från GOT. Enligt flight radar så trafikeras samtliga av ARN/OSL/CPH med 777-300, men equipment change är som sagt inte något ovanligt för TG.

Not: Har även sett tillgänglighet på EF med SWISS till BKK men litar inte på att jag kan boka denna.

Ta kvälls flighterna från FRA/MUC. Dags fligherna från ARN/CPH är kassa med barn!
Det går att boka swiss med EB men jag tycker 18,00 flighten ZRH-BKK är förtidig ....
 

JacobGBG

Medlem
Eftersom du har GOT som bas antar jag att ni flyger till OSL/ARN/CPH? Då kan ni ju likväl välja FRA, LHR eller CDG alla A380 med TG.

Vi valde att gå via LHR ut och FRA hem med A380 TG..

Jag har tänkt tanken men det finns lite hinder.
LHR är lite snårigt att connecta till från GOT, för att undvika en 12h+ layover så får man åka GOT-CPH-LHR.
CDG undviker jag helst om jag kan av skäl som säkert är uppenbara för alla som vart där.
Mest irriterande av allt - FRA rutten kan varken EF eller ANA tool hitta, även om jag finner den på t.ex. google flights. Så finns ingen möjlighet att kolla availibility.
 

EBGGOT

Medlem
Jag har tänkt tanken men det finns lite hinder.
LHR är lite snårigt att connecta till från GOT, för att undvika en 12h+ layover så får man åka GOT-CPH-LHR.
CDG undviker jag helst om jag kan av skäl som säkert är uppenbara för alla som vart där.
Mest irriterande av allt - FRA rutten kan varken EF eller ANA tool hitta, även om jag finner den på t.ex. google flights. Så finns ingen möjlighet att kolla availibility.


Kanske är inbillning med det verkar som TG har bättre personal på FRA/MUC/LHR än OSL/CPH/ARN. Jag är alltid nöjd när jag åker MUC/FRA och min kollegor gnäller alltid när det åker via ARN/CPH.

Ett alternativ hem kan vara via BRU - funkar riktigt smidigt hem till GOT.
 

Thornado

Medlem
Mest irriterande av allt - FRA rutten kan varken EF eller ANA tool hitta, även om jag finner den på t.ex. google flights. Så finns ingen möjlighet att kolla availibility.

Har du testat att söka tillgänglighet per hopp via united.com (eller EF/ANA för den delen antar jag)? Dvs, sök först FRA-BKK och sen GOT-FRA.
Jag bokade en 2-4-1 från Göteborg till Thailand igår och även om jag tyvärr blev tvungen att boka via CDG då det inte fanns annan tillgänglighet (i F) de dagar jag behövde boka så kunde jag hitta plats via FRA flera andra dagar.
 

Wyll

Medlem
Jag har tänkt tanken men det finns lite hinder.
LHR är lite snårigt att connecta till från GOT, för att undvika en 12h+ layover så får man åka GOT-CPH-LHR.
CDG undviker jag helst om jag kan av skäl som säkert är uppenbara för alla som vart där.
Mest irriterande av allt - FRA rutten kan varken EF eller ANA tool hitta, även om jag finner den på t.ex. google flights. Så finns ingen möjlighet att kolla availibility.

Ja det finns ju en anledning till varför vi valde FRA/LHR å inte CDG, är alltid jobbigt att börja semester utan väska.
Fick dock ett tips av en vän till familjen att om man vill uppdatera garderoben är det bra med en flight via CDG lite då och då. ;)

Testa ring tallin och bara spela dum för att boka FRA-BKK de datum du önskar så får du ju svar direkt.
 

MartinH

Medlem
För att hinna med morgonflyget BKK-USM så passar Thaiflygen från ARN, OSL, FRA, ZRH och MUC. Ev frågetecken för komforten på B747 från MUC?
För eftermiddagsflyget BKK-USM så passar Lufthansa från FRA.
Allt antaget att ni vill ha direktflyg från GOT till bytesflygplats i EU och max connection på 3 tim.
Planerar ni att boka om till Lufthansa F så är ju allt det här irrelevant iofs.
 

JacobGBG

Medlem
Planerar ni att boka om till Lufthansa F så är ju allt det här irrelevant iofs.

Det är planen men inget jag räknar med då jag saknar 35k poäng för tillfället och måste hålla i min spend pga husköp.

Tack i övrigt för den utomordentliga förteckningen av vilka flyg som passar ihop.
Tyvärr är det anslutningarna som är det struliga.LH har dåliga availability till FRA/MUC, LHR nämnde jag redan. Dags att flytta till Stockholm.
 
Last edited:

EBGGOT

Medlem
Tyvärr är det anslutningarna som är det struliga.LH har dåliga availability till FRA/MUC, LHR nämnde jag redan. Dags att flytta till Stockholm.


Jag har också märket det på slutet! Innan har aldrig feeder flyget med LH varit ett problem men den sista tiden har det blivit så! Vi får hoppas att det ändrar sig ...
 
Toppen