Senaste nytt

Vilken Skandinavisk hotellkedja föredrar du?

Har rest mycket i Sverige och har haft både Choice och Scandic under avtal. Även om dom bästa från dessa kedjor har varit riktigt bra har dom sämsta varit riktigt dåliga. Typ Scandic Karlshamn, Växjö mm.

Jag bytte därefter till Elite och har därefter varit sjukt nöjd. Även deras minsta Bishops Inn i Kristianstad har hög standard.

Elite har inga dåliga hotell, alla är bra eller riktigt bra! Har en bra service nivå och sjukt bra frukostar!

Tyvärr finns dom bara i Sverige, och eftersom jag aldrig reser i Sverige längre kommer jag snart att tappa mitt Elite Black.... *snyft*
 

ulagun

Medlem
Övergett Scandic för Choice.
Bra hemsida, relativt lätt att få rewardsrum.
Att du får kvitto på poängen direkt vid utcheckningen är en uppskattad detalj som de är ensamma om.
Bor helst på deras Clarion Collection med fri kvällsmat, dessutom ofta riktigt bra.

VAd jag inte riktigt förstår är att Choice uppenbarligen är en internationell hotellkedja, men utbudet av frinätter är i stort begränsat till Norden?
 

HerrO

Medlem
Hej,

Jeg fortrækker Club Carlsson og Hilton (de få hoteller som er der). Grunden er optjening til status og muligheden for "redeem award stay" uden for Skandinavien.

Price/Quality så er Park Inn i min verden gode, da de ofte er nyere hoteller med OK værelse til prisen.

/HerrO
 

nilsson

Medlem
Jag är inte speciellt fokuserad på detta område. Jag bor en hel del på Scandic i Oslo, så där blir det en hel del poäng. Annars är väl best western den som är lättast att plocka miles från. Deras hotell är väl å andra sidan av varierad karaktär.
 

Palazzi

Medlem
Tycker kvaliteten på svenska hotellkedjor generellt är för dålig, så just här väljer jag gärna fristående hotell. Små destinationer kan inte förvänta sig erbjuda stora hotellkomplex, men de flesta B&B har varit nog bra.

Den enda hotellgrupp i Sverige som jag skramlat poäng på är Scandic, och de är minst sagt ojämna. Tycker att Scandic Sundsvall dock imponerade med sin frukosbuffé. En skidkarriär tog mig till de flesta områden i Sverige, men sällan fanns det ett "Elite Hotell" i närheten (eller aldrig).

Kontinenten erbjuder ett helt annat utbud. "Mercure" tycker jag är en perfekt kompromiss för mindre städer, men tyvärr har den inte fått fotfäste på våra breddgrader.

Bor så sällan i Sverige, så vet inte vad nya produktkonceptet Ibis Styles levererar. "IBIS STYLES Odenplan" ser faktiskt bra ut, vid första anblick.
 

Valley

Medlem
För ögonblicket håller jag mig till Club Carlsson då det har passat bra för mina Nordenresor, men jag skall prova Choice på vår höstkonferens.
Annars har jag under många många år kört B W blandat med olika herrgårdshotell och lite annat.
Innan dess First och Elite. Gillade Marina Palace, Helsingborg skarpt.

Det som styrt valet har allt som oftast varit kunderna.
 
Choice är min favoritkedja med god täckning i Sverige och Norge.
Jag bor också gärna på Radison eller Elite när det är en möjlighet.
 

MarSecLtd

Medlem
Håller med om Choice och finns det så väljer jag deras Clarion Collection del. Självklart gäller inte Choice vid besök i Stockholm, Göteborg, Malmö.
 
Toppen