Senaste nytt

Vilken rutt ska jag välja?

Hej, nu fick jag lite huvudbry. Har idag en bokad resa:

HKT-BKK Thai C-klass
BKK-HKG Thai First (747)
HKG-MUC Lufthansa First (A340)
MUC-ARN Lufthansa C-klass

Resan inkluderar en övernattning i BKK och har avgång redan kl 8 från BKK-HKG. Det betyder att man inte får så lång tid i loungen där. Dessutom gillar jag inte riktigt 11 timmar stopp i HKG.
Nu har jag hittat en annan rutt:

HKT-BKK Thai C-klass
BKK-HND Thai First (747)
HND-FRA Lufthansa First (747)
FRA-ARN Lufthansa C-klass.

Den här resan ger mig istället ca 5 timmar i First Class Lounge i BKK, en övernattning i HND, bekväm avgång på em från HND-FRA men sedan en sen ankomst till FRA och mycket sen ankomst till ARN.

Vad hittar ni för för- och nackdelar med dessa två alternativa resor? Vad jag har förstått finns det ingen First Class Lounge på Hanedas flygplats?
 

Thornado

Medlem
Jag skulle utan att tveka ta det andra alternativet.
* 5 timmar i BKK gör att du hinner äta gott och njuta av en timmes massage. Ska du åka därifrån kl 8 så är det tveksamt om man vill stiga upp kl 5 för att hinna med massagen (om spaet ens har öppet så tidigt).
* Kanske hinner med en lunch inne i Tokyo eller åtminstone en snabb promenad där.
* Du skrev i en annan tråd att du inte ville åka in till stan under ditt stopp i Hong Kong. Flygplatsen där är inte så spännande att tillbringa 11 timmar på.
* Personligen skulle jag hellre åka 747 än 340 alla dagar i veckan.
* Möjlighet till besök i FCT i Frankfurt (beroende på hur lång anslutning du har där). Skulle hellre göra ett kvällsbesök där (eller i FCL på FRA) än ett tidigt morgonbesök i FCL MUC när det ändå bara är frukostdags.

Oavsett vilket alternativ du väljer så lär du hursomhelst få en trevlig resa.
 
Jag skulle utan att tveka ta det andra alternativet.
* 5 timmar i BKK gör att du hinner äta gott och njuta av en timmes massage. Ska du åka därifrån kl 8 så är det tveksamt om man vill stiga upp kl 5 för att hinna med massagen (om spaet ens har öppet så tidigt).
* Kanske hinner med en lunch inne i Tokyo eller åtminstone en snabb promenad där.
* Du skrev i en annan tråd att du inte ville åka in till stan under ditt stopp i Hong Kong. Flygplatsen där är inte så spännande att tillbringa 11 timmar på.
* Personligen skulle jag hellre åka 747 än 340 alla dagar i veckan.
* Möjlighet till besök i FCT i Frankfurt (beroende på hur lång anslutning du har där). Skulle hellre göra ett kvällsbesök där (eller i FCL på FRA) än ett tidigt morgonbesök i FCL MUC när det ändå bara är frukostdags.

Oavsett vilket alternativ du väljer så lär du hursomhelst få en trevlig resa.
Ja men då är jag inte helt fel ute när jag funderar på att boka om då.. Tack för svar!
 
Toppen