Senaste nytt

Vilken route och vilket bolag

J

Joakim Reinius

Guest
Hej

I oktober ska jag till Singapore. Jag kan åka från Stockholm eller Köpenhamn. Vilket bolag hade ni valt och vilken route?
Jag filmer lite lounger och flygningarna så jag är ganska intresserad av lounger också, inte bara flygningen. Jag kanske är bortskämd, men tyckte Al Mourjan var sisådär i maj.
 

adhoc76

Medlem
Pratar vi business class eller vad? Om det inte spelar någon roll vilken allians bolagen tillhör med tanke på poängintjäning hade jag antingen valt Singapore Airlines (direktflyg) eller Cathay (via Hong Kong). I båda fallen från Köpenhamn.
 

Tonton

Medlem
Hej

I oktober ska jag till Singapore. Jag kan åka från Stockholm eller Köpenhamn. Vilket bolag hade ni valt och vilken route?
Jag filmer lite lounger och flygningarna så jag är ganska intresserad av lounger också, inte bara flygningen. Jag kanske är bortskämd, men tyckte Al Mourjan var sisådär i maj.

Är du ute efter enbart flygupplevelse - eller spelar Allianstillhörighet roll?

Har du någon speciellt budget?
 
J

Joakim Reinius

Guest
Pratar vi business class eller vad? Om det inte spelar någon roll vilken allians bolagen tillhör med tanke på poängintjäning hade jag antingen valt Singapore Airlines (direktflyg) eller Cathay (via Hong Kong). I båda fallen från Köpenhamn.

Ja det är business class
 

squeezen

Medlem
Vet ej hur länge Cathays linje ska operera direkt fr CPH, ej heller dina datum.

Men kan ju vara så att deras linje slutat flyga CPH-HKG vilket gör det lite knepigare (extra stopp).

Annars finns ju qatar, men du gillar inte loungen. Både ARN och CPH har ju thai flighter till BKK. Kan vara alternativ om pris är bättre.

Generellt är ju SQ bättre, i synnerhet i luften, och med direktlinje fr CPH blir det mitt råd.
 

Alf

Medlem
Skall du till Singapore är det ju onödigt att åka via HKG. Det tar ju runt 6 timmar längre tid, 4 tim extra flygtid och väntetid. Dessa extra timmar vill i varje fall inte jag ha på en långresa. Byte medför alltid risker för förseningar och att bagaget försvinner.

Åk således raka vägen med Singapore Airlines från CPH - SIN, definitivt bekvämast, inga stopp och inga byten vilket ger maximal vila.
 
Toppen