Vilken Premium Economy???

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Charlie D, 23 Mars 2016.

1. Charlie D

Charlie D Medlem

Står i valet och kvalet vilken Premium Economy jag ska flyga till Kanada. Valet står mellan SAS, Air Canada och British Airways. Vilken är bäst given noll status hos bolagen? Hårdvaran är klart viktigare än mjukvaran för mig.

2. JohanA

JohanA Medlem

Absolut inte Air Canada! Även fast mjukvaran inte är så viktig för dig så är den mjukvaran totalt värdelös! En person som servar hela kabinen och springer kors och tvärs... hann äta upp maten innan de ens kom ut med drickavagnen.
    Hårdvaran på Air Canada är inte heller särskilt bra, dåligt med förvaringsutrymmen.

3. Charlie D

Charlie D Medlem

Ok. Viktigast för mig som 190 cm lång är stolen och utrymmet.

4. JohanA

JohanA Medlem

Om du ska ha benutrymme så gå för Lufthansa emergency exit row. Tror alla andra har vägg framför första raden på premium.

5. ARNBER

ARNBER Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle ta SAS eftersom du kan flyger direkt från Nordamerika till Skandinavien. Tycker att det en fin produkt, särskilt nu med nya kabinen. Om du väljer första raden i plus kabinen får du rätt mycket utrymme.

Här kommer några bilder

DSC_2410.JPG

DSC_2411.JPG
    DSC_2416.JPG

DSC_2451.JPG

DSC_2446.JPG

Smuffe, ulagun, Bryant och 1 annan gillar detta.
  6. Charlie D

Charlie D Medlem

Någon som har erfarenhet från BAs Premium Economy?

7. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS Plus är ett rimligt val om man bara ser till kabinen, men då får du ett byte i USA vilket kanske inte är så roligt...

Lufthansa är helt OK på första raden, men raderna bakom är inte alls lika bra. Boka bara om du kan knipa de platserna.

Jag hade förmodligen valt British Airways.

9. HenrikT

HenrikT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade inte valt British Airways:s premium economy till USA. Inte alls så bra i mina ögon. Jag hade valt SAS. Är 194 cm lång och första raden i plus funkar utmärkt. Visst det är en vägg framför men ändå ok utrymme. Även på övriga rader är benutrymmet helt ok men det finns ju en risk att den framför fäller stolen... och stolarna går att fälla riktigt långt.

10. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte flugit SAS Plus än, men har inbokat resa till Tokyo i Plus - är det skillnad i recline mellan British Airways och SAS Eco Premium (låter som du har testat båda)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!