Senaste nytt

Vilken plats återvänder du helst inte till?

Hall

Medlem
När vi ändå pratar om Polen så vill jag passa på och varna för Szczecin (ty. Stettin). Bitvis en vacker stad men väldigt hög krimnivå. På tågstationen mitt på ljusa dagen blir man som turist ofta omringad av diverse skummisar som helt ogenerat gör framryckningar mot bagaget. Tonårslodisar och tonårsprostitution på bakgatorna och under sommarmånaderna i princip överallt i city. Problemen var stora redan innan muren föll men eskalerade strax efteråt och cementerades i den oordning som följde.
 

Jonas C

Medlem
Tanger, Marocko. Aldrig igen. Den som varit där vet varför.

Stället är fullt av tjuvar och smugglare, speciellt vid hamnen. Been there, done that! (Korsat sundet dvs, inte smugglat saker ;) )

Själv vill jag nog helst inte återvända till Bryssel. Allmänt trist stad, otrevlig och fräck lokalbefolkning och massvis med kriminella… Jag vet, det är tyvärr det intryck jag fick av staden. Man kanske hade otur, då jag annat fall bara har hört gott om staden.
 

Lonelyflyer

Medlem
1. Middlesbrough i norra England, grått och tråkigt, bara industrier och mycket nergånget centrum, åkte dit för att se fotboll - in på stadion och direkt därifrån - det fick räcka.
 

Johan L

Medlem
Mycket beror nog på i vilket sällskap man var där. Brasilia besökte jag i kärt sällskap, båda arkitekturintresserade. Vi försökte tidigarelägga våra billiga returbiljetter till Rio de Janeiro bara efter några timmar i staden....

Aldrig mer hoppas jag
 

Agö

Medlem
Stället är fullt av tjuvar och smugglare, speciellt vid hamnen. Been there, done that! (Korsat sundet dvs, inte smugglat saker ;) )

Själv vill jag nog helst inte återvända till Bryssel. Allmänt trist stad, otrevlig och fräck lokalbefolkning och massvis med kriminella… Jag vet, det är tyvärr det intryck jag fick av staden. Man kanske hade otur, då jag annat fall bara har hört gott om staden.

Haha, jag och Igorius är nog egentligen glada att slippa Bryssel. Som boende där i fem år får jag nog tillstå att det är en juste stad att bo i. Så länge du inte betalar belgisk inkomstskatt...;) Jag har dock full förståelse för dina intryck.
 

henrik l

Medlem
Sardinien helt klart, helt ensam på ledartavlan över sämsta semestern, kan inte vara en del av Italien oavsett vad det står i atlasen.

Ett ställe till där det dyker upp en avvikande mening:D Min blivande fru arbetade där i tre år så jag har spenderat x antal månader där. Mesta tiden i en liten hålan precis intill Arbatax, men med fina stränder. Det är dessutom ett underbart ställe för MC-åkning, även man åker tillbakalutat. Frånsett huvudleden mellan Sassari och Cagliari, finns det inte många raksträckor på ön. Ön ju betydligt vildare än Sicilien och kusten är betydligt mera svåråtkomlig. Håller med om att ön skiljer sig en del från övriga Italien, men det finns en del pärlor:)
 

Igorius

Medlem
Haha, jag och Igorius är nog egentligen glada att slippa Bryssel. Som boende där i fem år får jag nog tillstå att det är en juste stad att bo i. Så länge du inte betalar belgisk inkomstskatt...;) Jag har dock full förståelse för dina intryck.

Instämmer helt. (För egen del "skattemaximerade" jag under årets första fyra månader och betalade både svensk och belgisk inkomstskatt.... Förhoppningen är förstås att få tillbaka en del svensk skatt 2013, men det kräver naturligtvis uppvisande av ett kvitto i någon form - vilket de belgiska myndigheterna föga förvånande inte lyckats prestera under sex månader av påtryckningar. :p)
 
Toppen