Senaste nytt

Vilken OneWorld-lounge i Doha?

Christin

Medlem
Vid senaste besöket i Doha var jag inne i deras "business class lounge" som är för oneworld medlemmar. Det var en ganska tråkig tillställning med som jag minns enklare sallad och smörgåsar. Loungen som sådan var näst intill full (var där kring midnatt) så restaurangerna i terminalen är mycket trevligare, lämnade själv efter en kvart ungefär...
 

JoE

Medlem
Både First och Business loungerna i Doha som Qatar har för OneWorld och deras egna Privilige Club statusresenärer är bland de sämre som finns även enligt mig inte värt att besöka utan som Christin säger: restaurangerna är mer värt att besöka i flygplatsen än dessa lounger!

Medan Al Mourjan är riktigt bra....(Al Mourjan och Al Safwa är endast för pax med Qatarbiljet i deras C och F kabin)
 

Arnel

Medlem
Kanske dum fråga men ger inte samtliga business respektive first oavsett klass tillgång till Al Mourjan och Al safwa?
 

Dr. Miles

Expert
Kanske dum fråga men ger inte samtliga business respektive first oavsett klass tillgång till Al Mourjan och Al safwa?
Vad jag har förstått från tidigare kommentarer, det är endast Business class passagerare och First class passagerare på Qatar Airways flygningar får använda Al Mourjan (Business class) och Al Safwa (First class).
 

Arnel

Medlem
Jo, det förstår jag men syftade på "Qatarbiljet i deras C och F kabin", ger tex R inte tillgång till Al Mourjan?
 

Senator

Moderator
Jo, det förstår jag men syftade på "Qatarbiljet i deras C och F kabin", ger tex R inte tillgång till Al Mourjan?

R är en bokningsklass i affärsklass (också känt som "C kabin"). Mycket förkortningar.

Så svaret är JA att en affärsklassresa i bokningsklass R ger access..
 
Toppen