Vilken lounge ska jag välja på Chicago O'Hare ORD? - Flyger American Airlines till London

Diskussion i 'Lounger' startad av Fredrik Bodin, 28 Januari 2013.

1. Fredrik Bodin

Fredrik Bodin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har alldeles för många timmar på ORD
    Vilka lounger rekommenderas ä? Flyger American Airlines genom British Airways, näst högsta status i OneWorld

2. BC Lounge ORD?

Det beror på; vart skall du flyga? Inrikes eller utrikes?

3. Fredrik Bodin

Fredrik Bodin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer in fr SFO, in till stan för möten och vidare till LHR senare på kvällen. Har noll koll på terminalerna på ORD

4. Då hade jag gått till BAs egna på T5 som är Int'l Terminal. Har inte själv varit där. Kolla öppettider på British Airways.com

5. sungtae

sungtae Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Observera dock att American Airlines's avgångar går från T3 oberoende av om det är inrikes eller utrikes (Dessutom några OW bolag till tror jag), på samma sätt som UA's alla avgångar går från T1 inkl. Lufthansa och NH från *A.

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways-opererade flighter ORD-LHR går från T5 medan American Airlines-opererade flighter går från T3. Även IB flyger från T3.

Så välj lounge i den terminal du skall åka från. Har aldrig varit i BAs lounge i T5 men AAs lounge är en stor (och var ganska sliten) Admirals Club. Det var dock länge sedan jag var där då jag oftast är i deras Flagship Lounge i T3 som är mindre dålig för oneworld Emerald.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!