Vilken lounge på Los Angeles - LAX (BAEC Gold)

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av johhenrik, 10 Juli 2015.

1. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en flight med British Airways från LAX om ett par veckor. Jag inser jag nog aldrig flugit British Airways från LAX förut, så jag undrar vilken lounge som rekommenderas av er. Hittade inget vettigt när jag sökte här. Jag flyger Club World och har BAEC Gold. Jag antar det är Tom Bradley jag kommer flyga ut ifrån? :)

Verkar finnas några olika att välja på enligt OneWorlds site.

2. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag flög senast från LAX för tre år sedan använde jag oneworld Los Angeles-loungen som hade en First class del. Den var ganska liten och inget speciellt direkt. Det ser ju lite annorlunda ut på oneworlds hemsida nu, så jag har tyvärr inte jättemycket att komma med.

johhenrik gillar detta.
  3. Mr.Mustard

Mr.Mustard Medlem

Terminalen är relativt nyrenoverad och numera rätt trevlig för att vara USA faktiskt. Flera bra restauranger och en hel del shopping. Förut kändes ju terminalen som en lång korridor från 60-talet typ. Det enda som jag tycker är lite jobbigt nu är att om man handlar viss taxfree så hämtas påsen ut i gaten vid påstigning, ett enda stort kaos när en 380 boardas... Qantas First Class lounge är riktigt bra tycker jag. Har varit grym A la carte de gånger jag varit där och baren med bartender är välfylld. Sen har jag för mig att det finns en British Airways business och en British Airways first lounge också men jag kan komma ihåg fel och att det är annat oneworld bolag som står för dom, jag går alltid förbi dem till Qantas.

Star Alliance nya lounge är stor och har uteterass men tycker inte den är så bra i övrigt. Sist när jag flög Swiss lämnade jag faktiskt loungen och gick ner en våning till steak houset istället.

johhenrik gillar detta.
  4. Kan tipsa alla om appen Loungebuddy med både all info om världens lounger, accessregler och omdömen.

KeXx och johhenrik gillar detta.
  5. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har lekt lite med den nu och den var ju riktigt bra. Tack för tipset!

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  6. Ser ut i appen som att dom flesta också föredrar Qantas lounge på LAX

7. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, man blev lite sugen på den loungen när man kollade. :)

8. Homer

Homer Medlem

Behöver du fråga om sånt? har du aldrig varit där besöker du naturligtvis båda, de flesta tycker Qantas nya lounge är bäst.

American Airlines:s flyg avgår från T4, loungen där är sådär dock bra för att vara en American Airlines lounge,
    man får gå mellan T4 och Tom Bradley om man vill så det går att besöka alla 3 loungerna,
    men då måste man gå genom säkerhetskontrollen.

Google streetview: Los Angeles International First Lounge Walkthrough | Qantas

Champagne som erbjöds:
    Laurent-Perrier Brut
    Mumm Brut
    Nicolas Feuillatte Brut Reserve
    Nicolas Feuillatte Brut Rose

Last edited: 10 Juli 2015
  9. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ptja, jag hälsar på en polare, så jag kommer minimera min tid på flygplatsen. Har ingen lust att springa runt om jag ska vara ärlig. :) Men visst, jag hade nog normalt sett försökt hinna med alla som finns, för skojs skull.

10. Philip Ganemyr

Philip Ganemyr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Qantas First class lounge alla gånger när man är på TBIT, bra A la carte meny och ok duschar om man vill fräscha till sig och de gånger jag varit på plats har det varit ganska lite människor också.

011430121 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!