Senaste nytt

Vilken lounge med Finnair/Air France i Paris??

Jacob

Medlem
För att krångla till det ytterligare hänvisar OW:s hemsida till en "le Salon" lounge i T 2D för FInnairpax.

Rent allmänt tycker jag att om ett bolag säljer en code share biljett till en Platinummedlem, borde man väl se till att han kan använda någon lounge vid transit. Men vi får väl se...
Eftersom denna precis diskuterats lade jag upp ett test med lite bilder för någon timme sedan. :)
Flygplatslounge: Sheltair Lounge, Paris Charles De Gaulle (CDG), Terminal 2D - BusinessClass.se

Sheltair Lounge kallas den allmänt/internationellt, "Le Salon by Sheltair" är det formella namnet. Så det är samma. Finns bara en lounge i terminal 2D.

Ingen aning vart du ska åka men Air France flyger från 2E/2F/2G, så det är hur som helst fel terminal.
 

JonW

Medlem
Eftersom denna precis diskuterats lade jag upp ett test med lite bilder för någon timme sedan. :)
Flygplatslounge: Sheltair Lounge, Paris Charles De Gaulle (CDG), Terminal 2D - BusinessClass.se


Ingen aning vart du ska åka men Air France flyger från 2E/2F/2G, så det är hur som helst fel terminal.
Tack för det!
Förstår jag det rätt måste jag alltså först trassla mig ut landside, ta mig upp i avgångshallen för att försöka stånga mig in i en medioker lounge med osäker access, för att sedan gå igenom securityn igen... :(
F ö lämnade jag faktiskt en liten ledtråd om vart jag skulle:
"Frågan är då om de försöker neka med motivering till att NCE inte är en AY-destination." ;)
 

Jacob

Medlem
Tack för det!
Förstår jag det rätt måste jag alltså först trassla mig ut landside, ta mig upp i avgångshallen för att försöka stånga mig in i en medioker lounge med osäker access, för att sedan gå igenom securityn igen... :(
Yes box! Ska du till Nice är det sedan terminal 2F som gäller.

Codeshare är normalt inga problem då man oftast brukar ha codesharesamarbete med flygbolag inom samma allians och då spelar det liksom ingen roll genom vem biljetten är bokad. Problemet är att det i detta fall är med en annan allians.

I terminal 2F lär datorn ganska garanterat säga nej i Air France-loungen när boardingkortet scannas, Air France+One World Emerald är ju ingen giltig kombination. Skulle vara om de i Sheltair lounge inte läser informationen på boardingkortet tillräckligt noggrant.
 
Toppen