Vilken lounge kan/bör jag välja i Wien utan status inlagt i boarding passet?

Diskussion i 'Lounger' startad av Budgetresenär, 14 Juli 2015.

1. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska snart flyga Köpenhamn - Addis Abeba tur-och-retur med Austrian/Ethiopian med mellanlandning i Wien. Jag reser i ekonomiklass och jag har Eurobonus Guldkort och Priority Pass. Eftersom jag vill kreditera utresan till Aegean och hemresan till SAS vill jag inte lägga in något frequent flyer-nummer i bokningen utan jag vill efterregistrera poängen istället. Kommer jag ändå kunna komma in i Star Alliance-loungerna i Wien eller får jag nöja mig med Priority Pass-loungerna? Både Austrian och Ethiopian använder tydligen check-in 3 och där finns 2 stycken Priority Pass-lounger, nämligen Sky Lounge (Schengen) och Sky Lounge (Non-Schengen). Enligt Browse and find airport lounges - Star Alliance får jag tillgång till 2 st Austrian Business lounger och 2 st Austrian Senator lounger. Vilka lounger rekommenderar ni att jag väljer på utresan respektive hemresan?

Last edited: 14 Juli 2015
  2. Jacob

Jacob Medlem

De ska kunna släppa in dig genom att scanna boardingkortet och dra guldkortet manuellt.

Wiens Star Alliance-terminal består av två våningar, en för Schengen och en för non-Schengen, där Austrian har business/Senator/Hon Circle-lounger och Priority Pass har Sky Lounge. De är i princip identiska så du går bara till de lounger som är relevanta dit du ska (non-Schengen till Addis och Schengen till Köpenhamn).

Hur loungerna ser ut kan du se här:
    Flygplatslounge: Austrian Airlines Senator Lounge, Wien (VIE) F-piren (Schengen) - BusinessClass.se
    Flygplatslounge: Sky Lounge, Wien Schwechat (Schengen) - BusinessClass.se

Austrians Senatorlounge är väl lite bättre än Sky Lounge vad jag minns, även om den sistnämnda fungerar helt OK den också.

Budgetresenär gillar detta.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du borde komma in i Senator-loungerna, som är de du vill använda. Tror inte det är någon enorm skillnad på dessa två, så ta den som är närmast, typ.

4. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur är det med dresscode i Senator-loungerna, kommer man in med shorts, pikétröja och sandaler såhär i semestertider?

5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kommer in i FCL med den klädseln, men var beredd på sura kommentarer på diverse nätforum...

Jonas C, Jan Petterson, taxvalp och 3 andra gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så är jag för det mesta klädd i lounger.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!