Senaste nytt

Vilken lounge i Taipei (Taoyuan) tycker ni att jag ska välja?

Jag kommer snart ha två flyg som utgår från Taipei Taoyuan International Airport (TPE):

1. Cathay Pacific i businessclass från terminal 1.
2. EVA Air i businessclass från terminal 2.

Jag har Star Alliance guldkort och mitt Priority Pass ger mig access till TransAsia VIP Lounge i terminal 1 och More Premium Lounge i terminal 2. Vilka lounger tycker ni att jag ska välja?
 
Jag kommer snart ha två flyg som utgår från Taipei Taoyuan International Airport (TPE):

1. Cathay Pacific i businessclass från terminal 1.
2. EVA Air i businessclass från terminal 2.

Jag har Star Alliance guldkort och mitt Priority Pass ger mig access till TransAsia VIP Lounge i terminal 1 och More Premium Lounge i terminal 2. Vilka lounger tycker ni att jag ska välja?

Av de Star Alliance loungerna som finns där så hade jag valt EVA airs lounge (Evergreen). Och med alla möjliga medel hade jag försökt att undvika Thai airways lounge som är jättedålig.

Jag har dock vid flertalet tillfällen snegalat mot TransAsias lounge som ser väldigt trevlig ut utifrån. Jag tror att det är nytt att man kan gå in där med PP så därför har det aldrig blivit av tidigare. Men nästa gång jag är där så kommer jag att gå in och testa den. More Premium har jag testat och den är väl ok, inget märkvärdigt men fullt dugligt.
 

David

Medlem
Gillar Cathay Pacifics lounge skarpt, ser ingen anledning till att leta upp något alterantiv. Stor lounge med noodle bar och separat bar i bakre delen.

Betr EVA Air så har jag bara varit i deras lounge som heter Infinity, den tyckte jag var ok. Har även besökt Singapore Airlines Silverkris lounge, men den kommer jag inte ihåg så mycket mer av än att det var bra utsikt. :)

Kan försöka lägga upp ett par loungerecensioner imorgon ifall jag hittar bilder.
 

NotRyan

Medlem
Gillar Cathay Pacifics lounge skarpt, ser ingen anledning till att leta upp något alterantiv. Stor lounge med noodle bar och separat bar i bakre delen.

Betr EVA Air så har jag bara varit i deras lounge som heter Infinity, den tyckte jag var ok. Har även besökt Singapore Airlines Silverkris lounge, men den kommer jag inte ihåg så mycket mer av än att det var bra utsikt. :)

Kan försöka lägga upp ett par loungerecensioner imorgon ifall jag hittar bilder.
Visst har Cathay en ny(-renoverad) lounge i T1 nu, eller är det jag som kommer ihåg fel?
 

David

Medlem
Visst har Cathay en ny(-renoverad) lounge i T1 nu, eller är det jag som kommer ihåg fel?
Jo, den kändes iaf väldigt fräsch. Slängde upp en lounge-recension lite snabbt på Cathay-loungen men eftersom EVA Airs lounge inte fanns med i listan på lounger kommer när några bilder från mitt besök i december 2014.

Cathay Pacific Lounge
Recension: Cathay Pacific Lounge Taipei Taoyuan - BusinessClass.se

EVA Air Infinity Lounge
TPE_BR_InfinityLounge_T2_0.jpg


TPE_BR_InfinityLounge_T2_1.jpg


TPE_BR_InfinityLounge_T2_2.jpg


TPE_BR_InfinityLounge_T2_3.jpg


TPE_BR_InfinityLounge_T2_4.jpg


TPE_BR_InfinityLounge_T2_5.jpg
 

Homer

Medlem
Finns en till lounge i T2, Legend VIP lounge, som bl.a. JAL använder, den är verkligen inte bra.
Det finns en japansk ölupphällningsmaskin som man kan roa sig med.
 
Toppen