Vilken lounge i Frankfurt skulle ni rekommendera?

Diskussion i 'Lounger' startad av Brandten, 15 Mars 2016.

1. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har 5h i FRA snart och undrar vilken lounge vi ska fokusera på att ta oss till. Behöver ingen "fika" utan bra mat är fokus. Har *AG och PP och ankommer terminal 1 gate A22.

2. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senatorloungerna där brukar ju ha ätbar mat, vad jag har förstått så är det inga problems att gå över till B gates och Non Schengen där det även finns en Maple leaf med käk.

Brandten gillar detta.
  3. JohanA

JohanA Medlem

Definitivt SEN-lounge (ta den som är närmaste din avgående gate) då utbudet av mat är tämligen likvärdigt i alla SEN-lounger där.

agehall och Brandten gillar detta.
  4. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Typiskt, ingen gate assignment på nästa flyg när vi landade så traskade bort till Senator Lounge någonstans, fick nya boardingkort och information om gate A25 för nästa flight. Precis bredvid loungen och det flyg vi just kom in med.

Går tillbaka om en stund när vi fyllt på matförrådet lite, vilket behövs efter en 9h 38min flygning med UA med endast en servering + en liten liten croissant utan pålägg innan landning.

FF#1 gillar detta.
  5. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. peng

peng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gå till någon Senator-lounge om du har möjlighet, den vid C13-C15 är trevlig och ljus (och man har egen ingång vid boarding). Gissar att de andra håller liknande standard.

Däremot kan jag inte rekommendera Luxx (som nästan är det enda du har tillgång till med Priority Pass). Ligger utanför säkerhetskontrollerna så det tar tid att komma till gate. Men framför allt är den inte så fräsch (inte när jag var där för två år sedan iaf).

Men har man tillgång till den och inget annat så är det bekvämare än plaststolarna vid gaterna om man har gått om tid, och man har acceptabel internet-access.

7. JohanA

JohanA Medlem

De nya SEN-loungerna i A/Z håller en bra bit högre kvalitet än de gamla vid C. B är IMHO likvärdig med dem i A/Z.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!