Senaste nytt

Vilken lounge i DOHA ?

Mikeswede

Medlem
Skall nästa vecka åka med Qatar från Stockholm ,via DOHA, till Phuket. Vi är tre personer som åker business. En är Qatar Gold men de andra två burgundy. Vilke lounge(r) har vi acess till i DOHA och vilken rekomenderar ni ? Om jag förtsått rött finns det en guld lounge där inte business class har tillträde. Kan jag ta med två gäster in i denna ?

Tck i förskott för hjälpen !
 

blobloblo

Medlem
Reser ni i business class så är det Al Mourjan som gäller. Loungen gäller enbart för business pax och inget annat (man kan inte gästas in) Åker hela sällskapet i business så är det ett lätt val - Al Mourjan.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Har samma fråga, ska passera Doha 2 gånger i Qatar Business den närmsta tiden. Jag är Emerald inom one world, vilken lounge har man tillgång till då, enbart business loungen eller något annat?
 

RonnieK

Medlem
Al Mourjan om du åker med QR i business - inget statuskort ger tillträde här. Det finns andra lounger för OW men de är rent pinsamma i jämförelse.
 

palmen

Moderator
Al Mourjan om du åker med QR i business - inget statuskort ger tillträde här. Det finns andra lounger för OW men de är rent pinsamma i jämförelse.
OK, har ett priority pass också men antar att ett eventuellt sådant alternativ inte är bättre. Skönt att inte behöva ta något beslut i alla fall om vart jag ska spendera tiden. Förhoppningsvis får jag möjlighet att sova någon timme i alla fall
 
Toppen