Vilken lounge använder Qatar Airways i Dubai? (Terminal 1)

Diskussion i 'Lounger' startad av segra, 26 September 2012.

1. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet eller besökt någon lounge i DXB Terminal 1? Verkar vara svårt att hitta. Sist vi var där flög vi med Emirates och då använde vi deras lounge i T3 och när vi lämnade så var det EK lounge i T1. Såg ingen annan lounge där då men enl. vad jag hittat hittills på nätet så ska där vara några st.
    Tacksam om ngn kan posta en länk med info/bilder.

Edit: Flyger First DXB-DOH

Last edited: 26 September 2012
  2. Jacob

Jacob Medlem

Eftersom Qatar Airways inte har någon egen lounge skulle jag gissa på att de använder den generella loungen som drivs av flygplatsen.

Jag har varit i business delen (guide kommer så småningom). Den är till utseendet inte mycket att hänga i granen, känns gammal, sliten och oinspirerande. Däremot är maten desto bättre, finns ett stort bufférum med allt tänkbart av såväl arabisk som västerländsk mat, frukt, kallskuret, olika sorters bröd, godsaker m.m. Även fullt barutbud för självservering. Gratis trådlöst internet.

1 person likes this.
  3. Jacob

Jacob Medlem

1 person likes this.
  4. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack. Hittade även den länken men svårt att hitta mer info. Ska försöka ta lite bra bilder när jag är där. Verkar vara ett par lounger som man kan nyttja. googlar vidare...

5. Jacob

Jacob Medlem

Jag gissar att det är denna, fast första klass delen. Ligger i princip bredvid varandra men har separata ingångar.

https://www.executivelounges.com/en/lounges/Dubai

DCA lounge (eller DCAA möjligtvis) är det officiella namnet.

Du lär få en inbjudan vid incheckningen så blir inte så mycket att välja på.

1 person likes this.
  6. j-n

j-n Medlem

Qatars Lounge i Dubai är bland de tråkigaste jag varit i. Helt charmlös.
    Gamla utslitna lädersoffor, mörkt och tråkigt.
    Man längtar till Premium Terminal i Doha när man sitter där!
    Men Premium Terminal väger upp det hela!
    Hoppas det blir något liknande på nya flygplatsen i Doha.

1 person likes this.
  7. Testa Qatars Lounge på NBO och du kommer tycka den i dubai är exclusive.

1 person likes this.
  8. miles

miles Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    OT men när öppnar nya flygplatsen i Doha egentligen? Har det blivit förseningar av Berlin-proportioner? :rolleyes: Eller var det bara något jag fått för mig, att den skulle öppna under 2012?

9. Singapore

Singapore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mig veterligen estimeras den att öppna 12/12/12.

1 person likes this.
  10. Jacob

Jacob Medlem

Korrekt, men bara formellt. Själva trafiken kommer inte flyttas över förrän vintern/våren 2013 enligt vad jag hört från Qatar Airways.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!