Senaste nytt

Vilken lounge är den bästa Oneworld-loungen i Bangkok

pep

Medlem
Det finns märkligt nog väldigt lite att välja på i BKK mitt på dagen nu sedan både BA och Qantas stängt
Återstår Cathay o Louis Tavern First/Business. Där vinner Cathay med hästlängder utom just duschar, som bara LT har.
Jeg har stor forkærlighed for Cathays Lounge, selv om den ikke er stor eller har kæmpe-udbud. Kvalitet og underlægningsmusik og et godt team gør dem mit sikre valg. Jeg duscher og evt. sover i Thai og Louis Tavern loungerne for at gå tilbage til CX-loungen.
 

Sofia

Medlem
Blåser liv i en gammal tråd och undrar hur OW-loungeutbudet ser ut nu för tiden? Jag ska (troligen) flyga med Sri Lankan i ekonomi i december men är OW Saphire och borde därmed ha nån loungeaccess.

Nån som vet?
 

Dr. Miles

Expert
Blåser liv i en gammal tråd och undrar hur OW-loungeutbudet ser ut nu för tiden? Jag ska (troligen) flyga med Sri Lankan i ekonomi i december men är OW Saphire och borde därmed ha nån loungeaccess.

Nån som vet?
Om du har oneworld Saphire och åker med SriLankan i Econony class, tror jag att du kan få lounge voucher till Miracle lounger (tidigare Louis Tavern).
Beroende på avgångstid, kan du också använda JALs Sakura lounge.

Japan Airlines öppnar snart sin nyrenoverade lounge i Bangkok | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Sofia

Medlem
Hade definitivt undersökt JAL:s nya, men utan att veta något mer om den säger jag Cathay. Har alltid trivts väldigt bra i deras lounge. Smakfullt inredd, bekväma stolar, gott kaffe och bra mat. Största nackdelen är att det saknas dusch, men eftersom du skriver att du har flera timmar kan du ju ta duschen hos någon annan.
 

nissefalk

Medlem
Jag kommer att satsa på Cathay's lounge när jag är där i november. Jag gillar deras lounger.

Den är riktigt bra tycker jag speciellt noodle bar delen, bra service och ok dryckes utbud, skall själv dit nu i September och skall då se om jag kan besöka JAL loungen också för att jämföra
 

Direktorn

Medlem
Besökte Cathays lounge igår när jag flög med Qatar i business, även om Qatar försökte styra med inbjudan till Thailoungen... Har även besökt loungen 1ggn tidigare 2015 då jag tror den var nyöppnad. Lika fin nu med bra utbud och miljö. Plus för nudelbaren.
 

Sofia

Medlem
Tänk vad mycket information det finns i den här gruppen! Tack alla, jag återkommer senare med en recension av alla jag hinner med.
@pep jag flyger Sri Lankan i Y men ska se vad jag kan åstadkomma!
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen