Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

P.Andersson

Medlem
Vixit; Nä, då får man nog köpa hybrid-varianten för några hundra extra eller ha en extra väska:)
 

Attachments

  • 843460C4-0BCF-448D-89C9-221BED3CAAD0.jpeg
    843460C4-0BCF-448D-89C9-221BED3CAAD0.jpeg
    34 KB · Visningar: 336

jerixon

Medlem
Jag har verkligen hårdtestat mima "One Bag's" iår på olika bolag, flygplanstyper och längder av resor.
Har svårt att se mig gå tillbaks till något annat men däremot kanske ta en resa då och då med rullande väska i tjänsten :)
Det är om jag vill komma i extra bra form och ska ha med mig matlådor osv som det kan bli incheckat baggage, annars förlorar man alldeles för mkt tid vid bandet!
Privat finns det absolut ingen anledning för mig, det är alldeles för smidigt med väska som man bär.
Använder nu mer alltid packing cubes och garment folders och har inga problem att packa för 2 veckor semester eller en veckas jobb i kostym i en 40 Liters väska :)
Eagle Creek är enligt mig de väskor som jag tycker funkar bäst overall, speciellt privat. I tjänsten använder jag oftast Thue Subterra Carry On, men den överlägset mest prisvärda, och som man dessutom kan ha med sig till kund utan att de skulle rynka på ögonen bärandes kosty,m är nog Uniqlo 3-way Bag.
 

Samosaguas

Medlem

AndersSt

Medlem
Är inne på att börja använda weekendbag istället för vanlig carry-on. Några nackdelar med det förutom det uppenbara att den inte har hjul som som Samsonite....?
https://www.väskan.com/morris-weeke...Zd6O-hq32XmB4nnrp6W83ZplfgU5kkiwaAvPbEALw_wcB

Morris Weekend bag i läder.
Bredd 51 cm, Höjd 32 cm, Djup 20 cm 0.3kg

Men väger den verkligen endast 0,3 kg? Måste vara väldigt tunt läder. ;)
Om det ska vara 3 kg så är det ändå ganska lätt för den typen av väska.
 

mackan33

Medlem
Morris Weekend bag i läder.
Bredd 51 cm, Höjd 32 cm, Djup 20 cm 0.3kg

Men väger den verkligen endast 0,3 kg? Måste vara väldigt tunt läder. ;)
Om det ska vara 3 kg så är det ändå ganska lätt för den typen av väska.

Hehe, 0,3kg så hade det varit läder tunt som folie :)
Testade med bagagevågen och den visade 1,6kg. Att 3kg för den typen av väska är ganska lätt låter märkligt.
 
Toppen