Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Travler

Medlem
Aha.
I klassen 'väska utan hjul i moderna material' har jag en ryggsäck 'Ribe' från Nordisk. Klockar in på 120g.

Det kan jag slå ;)
Väskan är gjord av sockerrör och köps in på Coop för 2,5kr. Kvalliten är däremot katastrof!! :rolleyes::rolleyes::p

B0FCD99E-9F83-48DC-85D5-433AA1A85D75.jpeg
 

Bridgeman

Medlem
Hallå!

Skulle vilja få lite hjälp med att köpa en ny kabinväska.
Jag har just nu en mjuk Samsonite två hjul men skall köpa en ny.

Frågan är ska jag köpa en hård? mjuk? 2 hjul eller 4 hjul?
Det jag vet är att jag ska köpa en Samsonite.

Tacksam för förslag.
 

Bridgeman

Medlem
Hallå!

Skulle vilja få lite hjälp med att köpa en ny kabinväska.
Jag har just nu en mjuk Samsonite två hjul men skall köpa en ny.

Frågan är ska jag köpa en hård? mjuk? 2 hjul eller 4 hjul?
Det jag vet är att jag ska köpa en Samsonite.

Tacksam för förslag.
 

TomJ

Medlem
Hallå!

Skulle vilja få lite hjälp med att köpa en ny kabinväska.
Jag har just nu en mjuk Samsonite två hjul men skall köpa en ny.

Frågan är ska jag köpa en hård? mjuk? 2 hjul eller 4 hjul?
Det jag vet är att jag ska köpa en Samsonite.

Tacksam för förslag.

Har haft en Samsonite Biz-lite nu ett par år och den är fenomenalt bra tycker jag. Funkar väldigt bra som enda väska när man är iväg och vill slippa bära saker. Man ska dock vara medveten om att facket på framsidan stjäl utrymme inåt i väskan vilket gör att den delen bara rymmer någon skjorta eller så om man vill kunna nyttja ytterfacket utan att trycka in grejorna.

Men som sagt, är den hyfsat icke-fullpackad och man vill slippa fler väskor är den fenomenal.
Samsonite Lite-Biz, kombinerad kabinväska/datorväska med 4 hjul, 55 cm, black.

Det jag numera är på jakt efter är ett komplement till en carry-on. Alltså, något man kan ha som sin laptopväska men som rymmer lite smått och gott man behöver under själva flighten. TYp ipad, hörlurar, pass, pengar, mobil, klocka, sladdar, kanske en tunn typ lammullströja, nycklar och så SAMT att allt är lätt och snabbt att komma åt. Dock inte till större laptop, kläder och annat som går i carry-on och kan stuvas undan under flighten. Ska kunna ställas snyggt ovanpå en carry-on och ha sån rem eller genomföring så den hålls kvar samt hålla sig under carry-on-bredden 40cm. Någon som har tips på en sån?
 

Brandten

Medlem
- Helst hård även om vikten blir något högre.
- Vill ha 4 hjul.
- Funderade på datorfack fram men det tar för mycket vikt (av totalen) och plats i väskan tex Samsonite Prodigy.
- Vill inte ha Samsonites "snäckskalmönster" som tex Cosmolite.
- Samsonite Orfeo är snygg men fanns inte i lager där jag tittat.

Har gått runt i alla stora köpcenter och tittat i alla väskbutiker jag snublat över senaste veckan men i lätt panik över att jag ska resa imorgon, flyger på SAS Go Light som bokades innan EBG-förmånen försvann så köpte jag en Samsonite Lightweight Cross-Jet Spinner S Exp.

FruBrandten tyckte den var sådär snygg... jag tyckte det var bra att det var en hård men mjuk väska. Inte den lättaste på 2.5kg men får väl kika lite i USA om det finns något annat där.
upload_2018-6-8_19-16-36.png

Bildkälla
 
Toppen