Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

bnr

Medlem
Den väger ju 5kg, då blir det ju bara 3kg över till innehållet tyvärr.
I teorin, ja. Har hunnit med 266 ben hittills i mitt liv. Säg att 150 av dem varit med någon sorts kabinväska, det har aldrig varit något problem i praktiken. Har blivit vägd kanske 2 gånger vid incheckning (senast BEG-ZRH med LX och väskan vägde totalt 11,5 kg) och en gång vid gate (då något kilo över gränsen).
Vill tro att status och/eller kabinen man är bokad i kan rädda mig lite.
Jag tar den "risken". :)
 

ante_77

Medlem
I teorin, ja. Har hunnit med 266 ben hittills i mitt liv. Säg att 150 av dem varit med någon sorts kabinväska, det har aldrig varit något problem i praktiken. Har blivit vägd kanske 2 gånger vid incheckning (senast BEG-ZRH med LX och väskan vägde totalt 11,5 kg) och en gång vid gate (då något kilo över gränsen).
Vill tro att status och/eller kabinen man är bokad i kan rädda mig lite.
Jag tar den "risken". :)

Hinner med 266 ben på två år och ibland även på 1,5 år.
En massa flackande mellan gater och terminaler, så därav ryggsäck, speciellt om man kommer sent in på ett flyg där alla väskutrymmen är fulla. Då är det relativt enkelt att få ryggsäcken under stolen framför.
Hamnar man på småflyg så blir det att kasta väskan på vagn och eventuellt plocka ur alla saker man är rädd om.
 

bnr

Medlem
Hamnar man på småflyg så blir det att kasta väskan på vagn och eventuellt plocka ur alla saker man är rädd om.
Den jag har köpt får intressant nog plats i overheaden på t.ex. CRJ-900, blev rätt överraskad.
Men kommer man sent, som du skriver, så blir det ju en annan utmaning.
 

ante_77

Medlem
Den jag har köpt får intressant nog plats i overheaden på t.ex. CRJ-900, blev rätt överraskad.
Men kommer man sent, som du skriver, så blir det ju en annan utmaning.

Ja, vid flygbyten så kan man ibland vara lite sen, vilket jag varit en del gånger.
Körde tidigare med en Samsonite väska på hjul. Den har stått orörd i en hel del år.
Bredden var lite fel för t.ex CRJ-900
 
I teorin, ja. Har hunnit med 266 ben hittills i mitt liv. Säg att 150 av dem varit med någon sorts kabinväska, det har aldrig varit något problem i praktiken. Har blivit vägd kanske 2 gånger vid incheckning (senast BEG-ZRH med LX och väskan vägde totalt 11,5 kg) och en gång vid gate (då något kilo över gränsen).
Vill tro att status och/eller kabinen man är bokad i kan rädda mig lite.
Jag tar den "risken". :)
Jag har snittat 75-80 flighter om året de sista 15. Främst med SAS/LH och BA. Och avskyr att släpa runt på tunga väskor, det blir många mil och kgs upp och ned för trappor och annat.
 

Smuffe

Medlem
Köpte en ny kabinvästka igår från pacsafe dels pga att jag flyttar och behöver lite extra plats men även för att jag behöver en ny och smidig väska som är säker.
Extra låsningar, RFID-säkrad, säkerhetsnät på insidan utav tyget så att ingen kan skära upp väskan med kniv för att komma åt innehållet osv.
Priset? Omkring 2500kr vilket är saftigt men det är 5 års garanti på den så om någonting går sönder och inte beror på vanligt slitage så räcker det med att beskriva problemet, troligen ta en bild samt skicka foto på kvittot så fixar de det.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
 

Rodnt

Medlem
Tar tacksamt emot råd då min börjar sjunga på sista versen.
Söker en kabinväska kanske runt tusenlappen, max max 2000kr. Hård eller mjuk spelar egentligen ingen roll, men hård brukar vara snyggare.
Ytterfack och liknande är inte viktigt, har alltid datorväskan med mig där pass och annat viktigt är, men det är klart att det kan vara bra med ett litet fack på utsidan.
Fyra hjul tror jag. Och är det någonstans på väskan som jag är beredd att lägga ett par hundralappar till så är det för att få bra byggkvalitet kring hjulen.

Kan handla i Stockholm alternativt New York.
 
Toppen