Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

jerixon

Medlem
Finns Tumi Alpha Bravo på sale på schiphol nu sedan ett tag tillbaks. Svarta för 399 euro, ordinarie 629. Finns även någon rullande portfölj på halva priset. Bara en liten heads up om någon passerar och är sugen på nytt =)
 
Är det någon som har någon erfarenhet av dessa, samt vet någon butik i närheten av Uppsala där man kan känna och klämma på den?
 

Attachments

  • image.png
    image.png
    213,9 KB · Visningar: 391

olo

Medlem
Är det någon som har någon erfarenhet av dessa, samt vet någon butik i närheten av Uppsala där man kan känna och klämma på den?
Jag vet inte hur det är med NK i Stockholm nuförtiden, men annars är det egentligen bara Bagman i Malmö som har bra utbud av Tumi - och då är jag tveksam att han har den inne i butiken. Men har du ärenden söderöver hade jag ringt och pratat med Christian på Bagman.
 

Moco

Medlem
Är det någon som har någon erfarenhet av dessa, samt vet någon butik i närheten av Uppsala där man kan känna och klämma på den?

Jag har en och är riktigt nöjd med den.
Bra med fack etc. Tenderar ju dock att bli väldigt tung när du proppat i allt i den.
Jag är inte så bevandrad i Uppsala, men T5 på Arlanda har oftast ett mindre utbud. Jag köpte min egen på Kastrup.
 
Jag har en och är riktigt nöjd med den.
Bra med fack etc. Tenderar ju dock att bli väldigt tung när du proppat i allt i den.
Jag är inte så bevandrad i Uppsala, men T5 på Arlanda har oftast ett mindre utbud. Jag köpte min egen på Kastrup.
Hur upplever du att den är om du inte fyller den helt? "Säckar den ihop" eller känns otymplig då?
 

jerixon

Medlem
Uppdatering.
Handtaget på väskan har redan givit med sig efter bara någon månad.
Drar till USA på fredag och då börjar jakten på ett nytt handbagage igen.
Hoppas hitta något som ser roligt ut och håller denna gången!

Då min trotjänare från 2010 gick sönder i veckan när jag var i Danmark så har jag beställt en ny.
Blev en Burton Wheelie Flight Deck med Camo mönster. 55x32x27cm så funkar den på de flesta bolag jag flyger med (aldrig fått handbagaget mätt, men vägt några ggr) och den är på 45 liter så gott om plats.
Kul med en annorlunda väska och ett bra pris runt 1000-lappen fick mig att slå till :)
 
Toppen