Senaste nytt

Vilken kabin är P klass på United 737 Domestic?

Johan_G

Medlem
När vi ändå pratar Uniteds domestic first tänkte jag passa på att fråga om någon har provat den produkten ombord på B777? Chicago-Honolulu t.ex.
 

Senator

Moderator
När vi ändå pratar Uniteds domestic first tänkte jag passa på att fråga om någon har provat den produkten ombord på B777? Chicago-Honolulu t.ex.

Jag tror du skall undvika denna om du kan. Om inte det är ändrat är det pre-merger United domestic config som är standard inrikes F på en väldigt lång resa.

Kan man få plats på EWR-HNL eller IAH-HNL är dessa till stor del long-haul produkter.

Men du ser detta via seat map. Är det en B777-200 med 2-2-2 i F, nej tack för en så lång resa :)
 

SFC

Medlem
Instämmer med @Senator helt och hållet.

Har åkt EWR-HNL och HNL-EWR några gånger med 767-400ER (international config), och det är en bra hård produkt för en så lång (inrikes) resa enligt mitt tycke. Käket är väl sådär och servicen ojämn, men det är som alltid med UA domestic.
 

Knyhlen

Medlem
Så, nu är biljetterna bokade. Det blev SAS/United Linköping-Kastrup-Washington-Seattle på ditvägen. Seattle-San Francisco-Kastrup-Linköping. Jag har rest mycket till USAs östkust periodvis. Men det blir första gången på västkusten. Ska bli intressant. Ännu intressantare är att jag åker med min mor (hennes 70-årspresent) :).
Eftersom jag åker med United både på ditvägen och hemvägen fast olika sträckor så får jag prova deras F-kabin både på transcont och riktigt shorthaul.
 

Johan_G

Medlem
Jag tror du skall undvika denna om du kan. Om inte det är ändrat är det pre-merger United domestic config som är standard inrikes F på en väldigt lång resa.

Kan man få plats på EWR-HNL eller IAH-HNL är dessa till stor del long-haul produkter.

Men du ser detta via seat map. Är det en B777-200 med 2-2-2 i F, nej tack för en så lång resa :)
Det var surt, men det förklarar ju den låga mellanskillnaden till Economy. Vi får se hur vi gör, vi är lite styrda av att vi har awardbiljetter till ORD så IAH och EWR känns inte jätteaktuellt tyvärr.
 

Najk

Medlem
Hej,
Håller på att boka en resa till Seattle nu i höst. Ett alternativ är Kastrup-Washington-Seattle.

Åker Business saver men får upp P-klass mellan Washington och Seattle. Blir inte klok på vilken kabin jag faktiskt hamnar i då P-klass ser ut att vara business men det finns enbart First, Economy plus och Economy på denna flygplanstyp.

Någon som vet vart jag hamnar. Jag har inte bokat ännu och tanken är att åka så bekvämt som möjligt hela vägen :)

mvh/
Kristoffer

Kan passa på att tipsa om recensionerna som finns här på BC. Jag har skrivit en om United Domestic First, Det är här du hamnar med bokningsklass P
Flygrecensioner: United First Class Boeing 737 - BusinessClass.se
 
Toppen