Senaste nytt

Vilken kabin är P klass på United 737 Domestic?

Knyhlen

Medlem
Hej,
Håller på att boka en resa till Seattle nu i höst. Ett alternativ är Kastrup-Washington-Seattle.

Åker Business saver men får upp P-klass mellan Washington och Seattle. Blir inte klok på vilken kabin jag faktiskt hamnar i då P-klass ser ut att vara business men det finns enbart First, Economy plus och Economy på denna flygplanstyp.

Någon som vet vart jag hamnar. Jag har inte bokat ännu och tanken är att åka så bekvämt som möjligt hela vägen :)

mvh/
Kristoffer
 

Knyhlen

Medlem
Tackar för snabbt svar :) Då kan jag gå vidare med bokningen. Någon som har erfarenhet hur en domestic first class är på United? Åker business med SAS dit och hem. Kommer jag bli imponerad / besviken vid byte till United?

mvh/
Kristoffer
 

Roger J

Medlem
Det är som inrikes i USA är. Brett säte, skynke, lite trångt mellan stolarna. Men jämför man med Business inom Europa är det ju finfint. Du kan inte jämföra med long haul-Business dock.
 

Senator

Moderator
Newark (EWR) till Seattle (SEA) räknas som en transkontinental rutt eftersom den är rätt lång. Det innebär som oftast en ganska skaplig måltid samt en snack innan man landar.

Här kan du läsa mer om vad United erbjuder på resan:
International First Class | United Airlines
Mat:
North American Premium Cabin Dining Menu | United Airlines

Rutten flygs av nya B737-700/800/900 som troligtvis har DirectTV. Frågan är väl inte mer om du blir besviken på SAS affärsklass mellan CPH-IAD istället. :cool: ;) Hade du varit baserat i Stockholm hade jag rekommenderat United hela vägen; en bättre upplevelse till Newark i min värld.
 

Knyhlen

Medlem
@Senator
Låter som att det är ganska okej med United då. Är baserad i Linköping så det blir en ganska så lång resa till Seattle hur jag än åker. Med en del sköna layovers. Men inte mycket att göra åt det. Morsan fyller 70 år. Och hon bodde ett år i Seattle på 60-talet så det fick bli en resa tillbaka dit. Hade först tänkt stanna över i Chicago men får inte riktigt ihop flygningarna. Så jag bestämde mig för att maximera tiden i Seattle-området istället.

//K.
 

Knyhlen

Medlem
Tanken var att säkra en EBD-kort samtidigt (ligger på guld idag). Men när jag nu tittar på BAs linjer så är det lite lockande. Betydligt snabbare resa. Nu blev det jobbigt :)

//K.
 
Tanken var att säkra en EBD-kort samtidigt (ligger på guld idag). Men när jag nu tittar på BAs linjer så är det lite lockande. Betydligt snabbare resa. Nu blev det jobbigt :)

//K.
Lidt afhængig af hvornår du skal afsted kan British Airways & oneworld være ret attraktive da der er mulighed for familiekonto og "Avios Boosteren" (Er den en venlig sjæl der kan finde linket? - jeg kan ikke) så du bør kunne få mellem 80.000 og 100.000 Avios samlet for 2 personer.
 

obs

Medlem
Någon som vet vart jag hamnar. Jag har inte bokat ännu och tanken är att åka så bekvämt som möjligt hela vägen :)

Du får plads i United's First class på indenrigsflyvninger.

Jeg fløj i sommers Los Angeles-Houston med United's B737-800, og synes at komforten var ganske fin. Det er selvfølgelig ikke som long haul business men helt okay alligevel.

Min anmeldelse:
Anmeldelse: Morgenflyvning Los Angeles-Houston - United First Class Boeing 737 - BusinessClass.dk
 
Toppen